صدور مجوز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی برای توسعه مشاغل خانگی

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


سازمان شیلات ایران، مریم انوشیروانی با بیان این که با ساماندهی و سرمایه گذاری بیشتر روی کار زنان روستایی و تعاونی های زنان باید به تقویت تولیدات روستایی اضافه کرد، افزود: با افزایش توانمندی های زنان روستایی، تولید اقتصادی سرعت و قدرت بیشتری می یابد و دولت قصد دارد با حمایت از زنان و دختران روستایی، توانمندی این زنان را افزایش دهد.

وی به اقداماتی که برای زنان روستایی در کشور انجام شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود 11 میلیون زن روستایی در کشور وجود دارد که طی دو دهه گذشته آموزش هایی برای توانمندسازی آنان انجام شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، ایجاد صندوق های خرد موجب شده تا زنان یک آورده از خود داشته باشند و در کنار آن دولت از آنها حمایت می کند.

انوشیروانی با بیان این که در حال حاضر بخشی از تولیدات ما را زنان روستایی عرضه می کنند، تصریح کرد: زنان ما علاوه بر کار و فعالیت در امور خانه، در اقتصاد معیشتی کشور نیز سهم بسزایی دارند.

وی تاکید کرد توسعه کار زنان روستائی کمک بزرگی به توسعه اقتصاد کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان این که برای توانمندکردن زنان تلاش کرده و زمینه توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی را برای آنها فراهم می کنیم، افزود: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می تواند به عنوان یکی از مشاغل خانگی مورد توجه زنان روستایی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر زنان روستایی و عشایری وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه امکان توسعه صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در کشور با صدور مجوز مشاغل خانگی فراهم شده است، افزود: آذربایجان غربی به عنوان پایلوت این کار انتخاب شده است و بزودی در آذربایجان شرقی نیز پروژه محقق خواهد شد و این امر می تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از دانش آموختگان دانشگاهی و زنان سرپرست خانوار را فراهم کند

دیدگاه خود را بیان کنید