ضرورت نظارت بر صید آبزیان در مراکز آبزی پروری

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


خبرگزاری تسنیم از جیرفت، حجت‌الاسلام علی ایمانی در بازدید از اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان در جمع ناظران ذبح شرعی اظهارکرد: اهمیت کار دامپزشکی به حدی است که وظیفه خطیر تأمین و تضمین سلامت غذای مردم را بر عهده دارد و این اصل بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: کار امروز شما با توجه به شرایط حال حاضر و حساسیت آن، تلاش در جهت کسب رضای الهی است.
ایمانی با بیان اینکه حرفه دامپزشکی با سلامت مردم و به تبع آن جامعه سر و کار دارد و هرگونه عدم توجه در انجام وظایف محوله این نهاد، خسارات جبران ناپذیر شرعی و بهداشتی را در پی دارد، تصریح کرد: این موضوع نشان از حساسیت بسیار بالای این حرفه دارد.
مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خطاب به ناظران شرعی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: ناظران باید با توجه به جایگاه لقمه حلال در دین مبین اسلام، نهایت دقت و توجه را در نظارت بر ذبح دام در کشتارگاه‎ها و صید آبزیان در مراکز آبزی پروری انجام دهند.
وی گفت: در صورت کم‏توجهی در این مهم اثرات منفی بسیاری بر زندگی مردم و جامعه به همراه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سیدرضا قرشی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد خاطرنشان‎کرد:در راستای انجام وظایف، اقدام به آموزش ضابحان و صیادان در کشتارگاه‎ها و مراکز آبزی پروری شده است و این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید