توسعه فعالیت‏های شیلاتی در گلستان نیازمند عزم همگانی است

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

توسعه فعالیت‏های شیلاتی در گلستان نیازمند عزم همگانی است
قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت: توسعه هرچه بیشتر فعالیت‏های شیلاتی در استان نیازمند عزم ملی و همگانی است
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سیف‏الله حقیقی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل شیلات استان گلستان اظهار کرد: این استان برای آنکه به مقام واقعی خود در حوزه شیلات برسد، نیازمند همگرایی تمامی دستگاه‏های دولتی و بخش خصوصی و همت استانی است.
وی تصریح کرد: در استان گلستان توانمندی‏های زیادی برای رشد و توسعه فعالیت‏های شیلاتی وجود دارد و برای رونق کامل این بخش باید از تمامی ظرفیت‏های استان استفاده کرد.

قائم مقام سازمان شیلات ایران با بیان اینکه همجواری استان با دریای خزر یکی از مهمترین مواهب خدادادی است، تصریح کرد: وجود آب شور دریا، وجود اراضی کم بازده، شرایط اقلیمی مناسب از دیگر مواهب خدادادی ارزشمند است که باید به درستی مورد بهره‏برداری قرار گیرد.

قائم مقام سازمان شیلات ایران از فعالیت‏های آقای پاسندی تقدیر کرد و افزود: وی منشاء خیر و برکات زیادی در شیلات استان بودند و در بخش آبزی‏پروری به خصوص در زمینه تولید و پرورش میگو فعالیت‏های خوبی انجام دادند.

در ادامه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: استان ما ظرفیت‏های خوبی در بخش ماهیان خاویاری، گرمابی و سردآبی و توسعه میگو دارا است و این موارد باید در امتداد یکدیگر پیگیری شود.

مختار مهاجر افزود: استان گلستان بزرگترین امکانات تولید و پرورش ماهیان خاویاری را در کشور دارا است و بزرگترین ذخایر تغذیه‏ای در خلیج گرگان وجود دارد و این امر زمینه را برای توسعه هر چه بیشتر این بخش فراهم می‏سازد.

مهاجر با اشاره به استفاده از علوم و تکنولوژی جدید در شیلات، گفت: با استفاده از تکنولوژی جدید می‏توان زمینه را برای بهره‏برداری بیشتر از منابع خدادادی فراهم کرد.

سپس سید جواد قدس‏علوی مدیرکل جدید شیلات گلستان گفت: ظرفیت‏های بالقوه و ظرفیت‏های زیاد، گلستان را به عنوان استانی مستعد در بخش آبزی‏پروری قرار داده است.

وی اظهار کرد: صیانت از ذخایر خدادادی و بازسازی این ذخایر، راه‏اندازی کامل سایت 4 هزار هکتاری گمیشان، گسترش تولید ماهی قزل‏آلا در قفس، آبزی‏پروری با استفاده از منابع آبی داخلی، ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف آبزیان از برنامه‏های مهم شیلاتی است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید