برچیدن دامهای هوایی صید پرندگان در اراضی تالابی مازندران

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

برچیدن دامهای هوایی صید پرندگان در اراضی تالابی مازندران
آهنگری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: محیط بانان یگان حفاظت شهرستان نکا در منطقه هزار جریب این شهرستان ، موفق شدند دو نفر از شکارچیان را قبل از اقدام به شروع شکار دستگیر و از آنان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط کنند.
آهنگری ادامه داد:همچنین محیط بانان یگان حفاظت شهرستان بهشهردر حین گشت و کنترل از مناطق استحفاظی هزار جریب بهشهر تعداد سه نفر از متخلفین شکار که اقدام به شکار چهار طاقه قرقاول(پرنده حمایت شده) نموده بودند را دستگیر و از آنان سه قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.
وی افزود: قرقاول پرنده بومی خزری از گونه های حمایت شده است که جریمه ضرر وزیان آن به مبلغ چهار میلیون ریال در سال 1392 و از طریق شورای عالی حفاظت محیط زیست تعیین شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران در پایان گفت: اینگونه که به علت کم شدن جمعیت آن در لیست سرخ IUCN (سازمان حمایت از گونه های در حال انقراض) قرار گرفته بود که در سالهای اخیر جمعیتش رو به افزایش است و در تمامی مناطق تحت مدیریت محیط زیست مازندران و مناطق آزاد استان به وفور دیده می شود.
انهدام و تخریب دامهای هوایی در آب بندانهای جویبار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: همچنین محیط بانان یگان حفاظت ادارات محیط زیست شهرستانهای بابلسر، جویبار، بابل، قائمشهر و سوادکوه طی یک عملیات ضربتی که با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفت موفق به انهدام و تخریب 30 رشته دام هوایی که به نحو غیر قانونی در اراضی تالابی حاشیه آب بندانهای جویبار جهت صید پرندگان مهاجر بر پا شده بود، شدند.
وی گفت: بر پایی دام هوایی یا شب دام از شیوه های غیر قانونی شکار و صید پرندگان وحشی بشمار می رود که صیادان شب هنگام در اراضی غرقآبی و تالابی برای صید پرندگان بر پا می نمایند و از تاریکی شب برای بدام انداختن پرندگان استفاده می کنند.
آهنگری گفت: همچنین در ادامه عملیات نظارت و کنترل بر شکار و صید 15 قبضه سلاح شکاری، طی مرحله قرق شکنی آب بندان رمنت بابل که به نحو غیر مجاز و بدون تحصیل پروانه اقدام به شکارپرندگان وحشی می کردند، کشف و ضبط شد، لذا ضمن تأکید بر بر رعایت قوانین و مقررات شکار و صید از سوی شکارچیان، یادآور می شود، در صورت مشاهده هر گونه تخلف با مرتکبین آن مطابق قانون برخورد خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید