رشد چشمگیر استان زنجان در زمینه آبزی پروری

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۳ بازدید

رشد چشمگیر استان زنجان در زمینه آبزی پروری
باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان با تولید 7400 تن انواع ماهی و آبزیان در سال 91 با رشد 40 درصدی در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.
بورانی با اشاره به اینکه در راستای تبدیل آبزی پروری به یک فعالیت سود آور برنامه های ویژه ای در استان انجام شده است افزود :مهترین این برنامه ها بومی سازی مراحل مختلف تولید و نگهداری این آبزیان اعم از دانش بومی آبزی پروری و استفاده از توان بومی جهت احداث واحد های آبزی پروری است.
وی تصریح کرد : زنجان جزو اولین استانهایی است که واحدهای پرورش ماهی قزل آلا را در استخرهای خاکی راه اندازی کرده است که این روش باعث کاهش چشمگیر هزینه احداث واحد می گردد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان تصریح کرد : احداث واحد 300 متری بتنی نوعی پرورش ماهی حدود 21 میلیون تومان هزینه دارد که با روش استخر خاکی این میزان به 1 میلیون تومان کاهش خواهد یافت که باعث افزایش قابل توجه توجیه اقتصادی فعالیت در این زمینه می گردد.
بورانی همچنین ادامه داد : متقاضیان احداث واحد های پرورش ماهی میتوانند با ارائه مجوز آب و سند زمین و پس از بررسی امکانات توسط کارشناس از طرح های توجیهی رایگان این سازمان که برای احداث واحدهای استخر بتونی 2 تا 12 تن آماده شده است استفاده کنند.
وی اضافه کرد : این افراد می توانند تا 80 درصد هزینه احداث واحد را بصورت تسهیلات دریافت نمایند که باز پرداخت آن پس از یک سال استراحت بصورت 5 قسط در طول 5 سال می باشد.
بورانی خاطر نشان کرد :برای خرید بچه ماهی و غذای ماهی نیز تسهیلات جداگانه ای ارائه می گردد که در پایان سال بازپرداخت می گردد

دیدگاه خود را بیان کنید