فسفر موجود در ماهی برای تقویت حافظه بسیار مفید است

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


صیاد بورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پتاسیم موجود در ماهی به مقدار زیاد بوده و برخلاف تمام مواد حیوانی شستشو دهنده خون و دفع سموم بدن است .

به گفته وی کلسیم و آهن موجود در گوشت ماهی موجب تقویت و رشد عمومی بدن شده و در تشکیل عضلات ضروری می باشد.

صیاد بورانی تصریح کرد: گوگرد موجود در گوشت ماهی، در درمان لک های پوستی نه تنها اثر درمانی و ترمیم کننده دارد بلکه موجب طراوت و زیبایی نیز می گردد .

وی ابرازکرد: گوشت ماهی دارای ارزش غذایی فراوان بوده و حدود دو تا هفت درصد از مواد معدنی مورد نیاز بدن ماهی از فسفر، کلسیم، منیزیم، گوگرد و آهن تشکیل شده است.

صیاد بورانی ادامه داد: با توجه اینکه گوشت ماهی به خوبی هضم و جذب بدن شده و نسبت به سایر مواد غذایی نیز بهتر هضم می شود و برای کسانی که از گذشته امکان به دست آوردن ماهی فراهم بوده، بسیاری از ناراحتیهای عصبی آنان نیز درمان می شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: جذب آلبومین ها و چربی های ماهی بسیار خوب بوده و 92 تا 94 درصد آلبومین ماهی ها و تا حدود 95 درصد چربی آنها نیزد به خوبی جذب بدن می گردد .

صیادبورانی تصریح کرد: چربی ماهی یا روغن ماهی سرشار از ویتامین های A وD بوده که ویتامین A در تقویت دید چشم، رفع بیماری های پوستی و ریزش مو بسیار موثر و همچنین نیروی دفاعی بدن را در مقابل عفونت ها زیاد می کند.

وی تاکید کرد: همچنین ویتامین D بهترین درمان کننده بیماری های ریوی حتی سل بوده و در بیماری های استخوان نقش درمان کننده و موثر داشته و برای پرورش و رشد کودکان نیز ضروری است.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: گوشت ماهی سرشار از مقادیر مختلف بر حسب نوع ماهی ویتامین های A-B1-B2-DوE است.

وی اشاره کرد: ماهی نیرو بخش ترین ماده غذایی می باشد که استفاده آن برای کودکان، بانوان باردار، شیرده و همچنین سالمندان لازم و ضروری است

دیدگاه خود را بیان کنید