همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی افزایش یافته است
صمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر 500 مزرعه پرورش ماهی در آذربایجان شرقی فعال هستند که از این مزارع در سال 91، چهار هزار و 560 تن ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در سالجاری نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این میزان به چهار هزار و 800 تن افزایش می یابد.
وی در ادامه به سودآوری صنعت تولید و پرورش ماهی خوراکی اشاره و تصریح کرد: بر خلاف سال های گذشته که بدلایلی مانند پایین بودن سطح آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص فواید غذاهای دریایی و محدودیت و کمبود مراکز عرضه مستقیم این ماده غذایی ارزشمند، بیشتر تولیدات پرورش دهندگان ماهی مشتری مناسبی نداشت، در سال های گذشته و با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های مناسب، سرانه مصرف ماهی در آذربایجان شرقی افزایش یافته و این حرفه اکنون به عنوان یک کارآفرینی درآمدزا محسوب می شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانشرقی تصریح کرد: اکنون پرورش ماهی به عنوان شغلی سودآور بلحاظ اقتصادی توانسته جایگاه خود را در آذربایجان شرقی بیابد بطوریکه اکنون پرورش دهنگان ماهی در مزارع این استان، علاوه بر تامین نیاز داخلی استان، تولیدات خود را به شهرستان های همجوار و حتی شهرهای مرزی ترکیه، باکو و نخجوان جمهوری آذربایجان نیز صادر می کنند.
صمدزاده در پایان به اقدامات صورت گرفته برای ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای دریایی و بویژه ماهی در سبد غذایی خانواده ها اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته مردم منطقه علاقه چندانی به استفاده از این ماده غذایی ارزشمند نداشتند ولی در چند سال گذشته با تلاش های صورت گرفته چون برگزاری جشنواره های مرتبط، افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه فواید مصرف ماهی و نیز گسترش مراکز فروش آبزیان، شاهد افزایش تمایل مردم به استفاده از غذاهای دریایی بویژه ماهی در برنامه های غذایی هستیم.