ایران از سهم صیادی خود در اقیانوس هند استفاده نمی کند

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


ایرنا سیف الله حقیقی ، عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران شیلات هرمزگان افزود:صید فانوس ماهیان از ظرفیت ها و فرصت های فراموش شده صنعت شیلات است که باید در دوره جدید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش ذخایر آبزیان، پرورش ماهی در قفس (در دریا)را از شیوه های مناسب برای جبران کاهش صید دانست و بیان داشت:باید با ارائه تسهیلات بانکی و دیگر شیوه های حمایتی ، افراد را نسبت به استفاده از این روش ترغیب کرد.

قائم مقام سازمان شیلات در بخش دیگری از مطالب خود ، قابلیت های استان هرمزگان برای پرورش میگو را قابل توجه دانست و گفت:می توان این استان را به قطب پرورش میگو در منطقه تبدیل کرد.

حقیقی بیان کرد:سهم 40 درصدی استان هرمزگان از مجموع صید کشور بیانگر جایگاه مهم این استان در زمینه شیلات است.

وی گفت:بایدبا همکاری مدیران ارشد سازمان شیلات ایران ، مدیریت عالی استان و مدیریت محلی شیلات، راه های بهره وری بیشتر از ظرفیت های شیلاتی هرمزگان فراهم شود .

قائم مقام سازمان شیلات همچنین افزایش اختیارات مدیریت شیلات استان هرمزگان را خواسته معقول و منطقی دانست و اظهار کرد:باید ساز و کارهای قانونی این موضوع بررسی و اجرایی شود.

نماینده صیادان استان هرمزگان هم در این آیین با تشریح مشکلات و خواسته های جامعه صیادی این استان ،عدم توانایی برای بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی را مهمترین مشکل فعالان این حوزه بیان کرد.

اسماعیل خوش ، گفت:در سال های اخیر تسهیلاتی برای خرید شناور به صیادان هرمزگانی پرداخت شد اما به علت کاهش میزان صید، امکان بازپرداخت بموقع اقساط این تسهیلات از سوی صیادان مهیا نشد و این مساله صیادان هرمزگانی را با چالشی جدی مواجه کرده است.

وی یکی دیگر از مشکلات صیادان استان هرمزگان را محدودیت در عرضه سوخت و همچنین محدودیت برای قدرت موتور شناورها بیان و از عدم چاره اندیشی برای بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان انتقاد کرد.

خوش ، همچنین خواستار واگذاری بهره برداری از بنادر صیادی به تعاونی های صیادی شد و گفت:وارد ساختن اتهام قاچاق سوخت به صیادان بسیار غیر واقعی و غیر منصفانه است.

نماینده صیادان هرمزگان ادامه داد:مقایسه مجموع سهمیه سوخت صیادان با میزان قاچاق سوخت اعلام شده از سوی مراجع رسمی ، واهی بودن چنین ادعایی را اثبات می کند.

مدیرکل جدید شیلات هرمزگان هم در این آیین، تلاش برای تبدیل شیلات به محور توسعه این استان را از عمده برنامه های خود اعلام کرد.

پرویز محبی ، همچنین بهبود و ترمیم رابطه با جامعه بهره برداران صیادی و بازسازی منابع انسانی اداره کل شیلات را از دیگر برنامه های خود بیان کرد.

در این آیین پرویز محبی به عنوان مدیرکل جدید شیلات استان هرمزگان معرفی و از خدمات قدرت میرزاده مدیر کل پیشین این مجموعه تقدیر شد

دیدگاه خود را بیان کنید