150 تن ماهی در بافت تولید می شود

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

150 تن ماهی در بافت تولید می شود
خبرنگار مهر، عباس ملایی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پتانسیل های استان کرمان برای پرورش آبزیان گفت: توسعه این طرح ها ضمن اشتغالزایی به اقتصاد منطقه نیز کمک می کند.
وی از رها سازی 13 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای دو منظور انار خبر داد و اذعان داشت: استفاده بهینه از منابع آبی کوچک در منطقه از اهداف اجرای این طرح است.
این مسئول ادامه داد: سالانه 20 تن ماهی در شهرستان انار تولید و روانه بازر مصرف می شود.
ملایی گفت: در حال حاضر در حال ایجاد 10 باب استخر دیگر در این شهرستان هستیم که با بهره برداری از آنها ظرفیت پرورش آبزیان در این شهرستان به 40 هزار قطعه خواهد رسید.
وی همچنین از توزیع 38 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلارنگین کمان در استخرهای پرورش ماهی بافت خبر داد و اذعان داشت: میزان 10 تن ماهی از این استخرها برداشت خواهد شد.
این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه در زمینه پرورش آبزیان یادآور شد: بر طبق بررسی های صورت گرفته میزان تولید ماهی طی سال جاری در شهرستان بافت 150 تن خواهد بود.
وی بر لزوم توسعه آبزی پروری در استان تاکید کرد و گفت: باید با اقدامات فرهنگی آبزیان در سبد غذایی خانواده ها قرار گرفته و سرانه مصرف ماهی به ویژه در مناطق روستایی افزایش پیدا کند.
رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: افزایش تولید زمین های کشاورزی با استفاده از آب غنی شده از استخرهای پرورش ماهی، تثبیت اشتغال، بهبود تغذیه و افزایش ضریب سلامتی جامعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح های پرورش آبزیان در کرمان است.
وی یادآور شد: در طول سال دوره های آموزشی به منظور افزایش مهارت کشاورزان در زمینه پرورش ماهی در استان برگزار می شود

دیدگاه خود را بیان کنید