آب کارون بالاخره به تالاب شادگان می‌رسد

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


عبدالزهرا سنواتی اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان‌ها مشکلی به نام معارض وجود دارد که این معارضین معضلی در زمان اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان به حساب می‌آیند. وی افزود: قرار بود از طریق کانال روستایی سلمانه، آب کارون به تالاب بریزد، اما این مساله به دلیل وجود معارضین منتفی شد. سنواتی تصریح کرد: پس از آن، کانال زهکشی در محدوده دارخوین انتخاب شد که این مساله هم به دلیل وجود معارض و بالا بودن قیمت پیشنهادی معارض، منتفی شده است.

وی عنوان کرد: اما در حال حاضر کانالی در همین محدوده دارخوین مشخص شده و در حال عقد قرارداد هستیم. فاصله این کانال تا تالاب 3 کیلومتر است. سنواتی با بیان این که برای انجام طرح و انتقال آب به تالاب لازم است یک سری مطالعات و اقدامات فنی صورت بگیرد، ادامه داد: با اجرای این طرح آب به میزان 5 متر مکعب بر ثانیه به نیمه‌های تالاب شادگان رسانده می‌شود.

وی با بیان این‌که تامین آب یکی اقدامات لازم برای احیاء تالاب شادگان است، افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.‌ علاوه بر این نیز از طریق رودخانه جراحی آب به میزان 5 مترمکعب بر ثانیه به تالاب می‌رود

دیدگاه خود را بیان کنید