تخم ماهی قزل آلا برای نخستین بار در گیلان استحصال شد

پنج‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


حسن‌دوست در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در لنگرود، با بیان اینکه برای نخستین بار در گیلان تخم ماهی قزل آلا در این شهرستان استحصال شد، اظهار کرد: این کار در یکی از مزارع پرورش ماهی قزل آلا در روستای سنگ تاش لنگرود انجام شد.
وی افزود : شرکت آوای نیلگون با ظرفیت 100 تن ماهی قزل آلا توانست برای نخستین بار در استان گیلان به منظور افزایش بهره‌وری و پتانسیل مزرعه ماهیان مولد قزل آلا با وزن بالای یک‌و‌نیم تا 2 کیلوگرم را با توجه به رسیدگی تخمدان این ماهیان مبادرت به استحصال تخم برای فرآوری و بسته‌بندی برای عرضه به بازار و صادرات کند.
رئیس اداره شیلات لنگرود، گفت: مدیریت خوب و استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی به جای داروهای شیمیایی و اعمال مدیریت بهداشتی مزرعه موجب شد این ماهیان در مدت 16 ماهه از وزن 20 گرم به وزن بالای یک‌ونیم کیلوگرم رشد کنند.
حسن‌دوست تصریح کرد: در حال حاضر لنگرود دارای 9 مزرعه سردآبی با آب رودخانه و چاه و دو مزرعه در قالب مشاغل خانگی با ظرفیت اسمی 193 تن در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: این مزارع امسال به تعداد 530 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا ماهی دار شده‌اند و پیش بینی تولید ما تا پایان سال در حدود 250 تن است

دیدگاه خود را بیان کنید