800 متر تور ماهیگیری غیرمجاز در نقده جمع آوری شد

دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

800 متر تور ماهیگیری غیرمجاز در نقده جمع آوری شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره بیش از 800 متر تور ماهیگیری صیادان غیرمجاز را در تالاب سولدوز این شهرستان جمع آوری کردند.
فرامرز سفری افزود: صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و شبانه این تورها را در این تالاب کار گذاشته بودند که با هوشیاری و حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست کشف و جمع آوری شدند.
وی اضافه کرد: ماموران این یگان همچنین توانستند 25 قطعه ماهی را که در این دام ها گرفتار شده بودند، رهاسازی کنند.
وی افزود: ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست نقده در سال جاری در چندین عملیات بیش از سه هزار و 500 متر تور ماهیگیری را از تالاب های این شهرستان جمع آوری کرده اند
سفری گفت: تالاب سولدوز یک منطقه حفاظت شده است و هرگونه فعالیت صیادی و شکار پرندگان و سایر حیوانات در آن ممنوع بوده و با متخلفان برابر مقررات برخوردهای قانونی صورت می گیرد.
تالاب سولدوز در فاصله 25 کیلومتری نقده واقع شده و در سال 1380 احیا و هم اکنون وضعیت مطلوب زیستگاهی این تالاب سبب مهاجرت و حضور بسیاری از پرندگان آبزی و کنار آبزی و همچنین آبزیان و جانوران دیگر به این منطقه شده است.
در این شهرستان هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از 10 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می کنند که از این تعداد، تالاب های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب های بین المللی هستند.
شهرستان نقده با 121 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید