صید ماهی در منابع آبی مهاباد را با مشکل مواجه کرده است

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


عیسی زاده مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد گفت : سرمای شدید در دو هفته اخیر در این شهرستان باعث شده که سد سنجاق به طور کامل و قسمت هایی زیادی از دریاچه پشت سد مهاباد در دو شاخه قاضی آباد و حمزه آباد یخ ببندد و فعالیت های صیادی را با مشکلاتی مواجه کند.
وی گفت: به طور میانگین سالانه بیش از 300 تن ماهی از کارگاه های پرورش ماهی و دیگر منابع آبی تولید و صید می شود که از این میزان 200 تن در دریاچه پشت سد مهاباد و بقیه نیز از دریاچه سد سنجاق صید می شود.
عیسی زاده افزود: بخشی از ماهی های صید شده در این سد به مصرف مردم این شهرستان رسیده و بقیه آن نیز به استان ها و شهرستان های همجوار فرستاده می شود.
مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در دریاچه سد مهاباد انواع ماهی های بومی و غیربومی شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، کپور، آمور، سیمبرگ و فیتوفاک صید می شود.
وی یادآور شد: مجوز فعالیت صید و صیادی در این دریاچه برای تعاونی 37 صید و صیادی مهاباد صادر شده است و تنها اعضای این تعاونی مجوز فعالیت های صیادی را دارند.
سرمای شدید که دمای آن در طول دو هفته اخیر به 18 درجه زیر صفر رسیده در طول 20 سال اخیر در این شهرستان کم سابقه گزارش شده است

دیدگاه خود را بیان کنید