علاقه مندان به آبزی پروری برای احداث سازه باشیلات زنجان مشاوره کنند

سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

علاقه مندان به آبزی پروری برای احداث سازه باشیلات زنجان مشاوره کنند
صیادبورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرورش ماهی در استخر های ذخیره آب کشاورزی فعالیتی سود آور و مفید است به شرطی که به طور اصولی و فنی انجام شود.

وی یادآورشد: پرورش ماهی در این نوع استخرها موجب می شود که آب خروجی از استخر غنی و مواد غذایی مورد نیاز گیاه به صورت محلول از طریق آوندها به گیاه رسانده شود و نتیجه این اقدام افزایش تولید محصولات کشاورزی و با کیفیت بهتر خواهد بود.

صیادبورانی تصریح کرد: از طرفی نیز پرورش ماهی در استخر ذخیره ای که پساب آن به اراضی کشاورزی هدایت می شود میزان مصرف کود را تا حدودی کاهش می دهد که از نظر زیست محیطی نکته ای قابل توجه است.

وی افزود: در این نوع استخرها معمولا به ازای هر تن غذای داده شده به ماهی قزل آلا 300 کیلوگرم در مصرف کود شیمیائی صرفه جویی می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: با توجه به سود قابل توجه پرورش ماهی برای کشاورز، این مهم جزو فعالیت های اقتصادی بوده و به دلیل قبول این باور که آبزی پروری جزو فعالیت های کم زحمت و پربازده می باشد بسیاری از علاقه مندان ناآگاهانه اقدام به ساخت استخر بدون رعایت اصول فنی و حریم بهداشتی می کنند.

صیادبورانی تاکید کرد: برای دستیابی به این مزایا و استفاده بهینه از منابع آب و خاک، جلوگیری از هزینه های اضافی و کاهش ریسک، مدیریت بهتر مزرعه، امکان افزایش تولید در واحد سطح، رعایت حریم بهداشتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری ازمزرعه ای به مزرعه دیگر علاقه مندان باید قبل از ساخت این نوع استخرها به شیلات استان مراجعه و با نظر کارشناسان فنی اقدام به این فعالیت کنند.

وی ابرازکرد: در صورتی که فردی شخصا و بدون هماهنگی های لازم مبادرت به ساخت سازه ای به این منظور کند مسوولیت موارد حقیقی و حقوقی آن متوجه خود شخص خواهد بود.

صیادبورانی متذکرشد: دریافت مجوز آبزی پروری با ارایه مدارک مالکیت زمین و پروانه بهره برداری از منبع آبی، مدارک شخصی، پیگیری متقاضی با ارائه پاسخ، دو استعلام و بازدید رایگان همکاران شیلات در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید