آقایان با خوردن این غذا در کارهایشان موفق تر می شوند

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

آقایان با خوردن این غذا در کارهایشان موفق تر می شوند
نامه نیوز به نقل از سرویس علمی جام، محققان به تازگی اعلام کرده‌اند مصرف حداقل هفته‌ای یک بار ماهی ‌می‌تواند بدن را از خطرات بسیاری از بیماری‌ها نجات دهد.

ماهی از نظر مواد معدنی مانند کلسیم، فسفر، ید و کلر غنی و سرشار از ویتامین هاست. فسفر گوشت ماهی برای ساختمان استخوان و دندان بسیار مفید است. در گوشت ماهی مقدار زیادی ید وجود دارد که خاص گوشت ماهی و سایر آبزیان است. سایر مواد غذایی حیوانی و گیاهی از نظر ید فقیر هستند. از آن جا که یک رژیم غذایی خوب باید روزانه ۲۰۰-۱۰۰ میلی گرم ید برای افراد بالغ و ۵۰ میلی گرم ید برای کودکان داشته باشد. براحتی می توان ید مورد نیاز بدن را از طریق خوردن ماهی برطرف کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، ماهی یکی از خوراکی‌های مفید و مقوی برای آقایان محسوب می‌شود و دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی بیش از ۶ مرد دریافتند که آقایانی که در رژیم غذایی آن‌ها ماهی وجود دارد، ۷۰ درصد بیشتر از دیگران در روند کاری خود موفق ترند و می‌توانند به راحتی در روز کارهای خود را انجام دهند.

ماهی یکی از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازی و همچنین در حفظ مقاومت بدن در برابر میکروب‌ها نقش مهمی‌به عهده دارد. آهن موجود در ماهی به گونه‌ای است که جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به خوبی در بدن به مصرف می‌رسد. علاوه بر آن آهن موجود در ماهی، جذب آهن منابع گیاهی را هم افزایش می‌دهد بنابراین نقش مهمی‌در پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عهده دارد.

این در حالی است که مطالعات محققان نشان می‌دهد میگو به دلیل هورمون‌هایی که دارد، برای خانم‌ها فواید بیشتری دارد و مصرف آن می‌تواند باعث تنظیم فشار خون و تنظیم هورمون‌های بدن شود.

اسیدهای چرب موجود در هر ۲ گروه غذایی می‌تواند به ارگان‌های حیاتی بدن انرژی لازم را برساند و از تحلیل رفتن آن‌ها جلوگیری کند

دیدگاه خود را بیان کنید