صدور مجوز آبزی پروری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

صدور مجوز آبزی پروری در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود
صیاد بورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف شیلات آگاهی دادن به مردم به منظور استفاده از منابع آبی در جهت تامین پروتئین مفید و با ارزش تغذیه ای بالا، ایجاد اشتغال پایدار، ارتقاء در آمد سرانه خانواده های فعال در آبزی پروری و افزایش صادرات محصولات شیلات تولیدی به استان ها دیگر و کشورهای متقاضی است.

وی یادآوشد: برای تحقق این مهم تلاش شده تا بروکراسی اداری صدور انواع پروانه بهره برداری متقاضیانی که سند مالکیت زمین و پروانه بهره برداری از آب دارند کاهش یابد به طوری که تعداد استعلام ها به دو استعلام کاهش یافته است.

صیادبورانی اظهارکرد: طرح های توجیهی به صورت تیپ توسط کارشناسان شیلات استان زنجان تهیه شده وبصورت رایگان در اختیار متقاضی قرار می گیرد تا مجوز فعالیت و معرفی برای اخذ تسهیلات بانکیˈ درصورت نیازˈدر اسرع وقت انجام شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: علاقمندان به آبزی پروری با تلاش و همت خود می توانند در عرض دو هفته مجوز این فعالیت را دریافت کنند.

صیاد بورانی اشاره کرد: چاه های کشاورزی پتانسیل بسیار خوبی برای پرورش ماهی هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از چاه های کشاورزی فقط برای آبیاری اراضی و کاربری تک منظوره استفاده می شوند که می توان با احداث استخرهای دو منظوره کشاورزی در کنار کار به پرورش ماهی نیز پرداخت.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: در این روش، تولید ماهی در فصل کشاورزی، تولید محصول کشاورزی و غنی کردن آب با مواد محلول فسفاته و نیتراته همزمان با هم صورت می گیرد چرا که فضولات ماهی سبب غنی شدن آب و کاهش مصرف کودهای شیمیایی در مزارع می شود.

وی تاکید کرد: آبزی را در هر جایی که آب وجود دارد می توان پرورش داد، اما باید توجه داشت که آب دارای شرط لازم بوده، اما کافی نیست و باید ان از لحاظ کیفی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

صیادبورانی افزود: به دلیل کاهش زمان صدور مجوز در این استان، طی سال های اخیر میزان صدور مجوز فعالیت آبزی پروری به تعداد چشمگیری افزایش یافته و استان زنجان رتبه اول رشد آبزی پروری را بخود ختصاص داده است

دیدگاه خود را بیان کنید