گزارشی از سرمازدگی مزارع میگو دریافت نشده است

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

گزارشی از سرمازدگی مزارع میگو دریافت نشده است
عرش نیوز، سیدپرویز محبی صبح امروز در نشستی در رابطه با صید اظهار داشت: رعایت تقویم زمانی پرورش میگو از سوی پرورش‌دهندگان علاوه بر کاهش آسیب‌پذیری محصولات می‌تواند در ارتقا و تسهیل خدمات‌رسانی به مزرعه‌داران نیز موثر باشد.
محبی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان هرمزگان امسال شرایط آب و هوایی سرد و استثنایی را پشت سر می‌گذارد، تاخیر در اتمام برداشت میگو می‌تواند خسارات احتمالی را به دنبال داشته باشد، هر چند که با توجه به توصیه‌ها و اقدامات انجام شده تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارات جدی ناشی از سرما نرسیده است.
این مسئول اظهار امیدواری کرد در فصل‌های آینده دستگاه‌های ذی‌ربط از جلمه دامپزشکی در خارج از تقویم زمانی به پرورش دهندگان اجازه خروج لارو از مراکز تکثیر جهت ذخیره سازی در مزارع را ندهند چرا که تاخیر در ذخیره سازی بچه میگو باعث افزایش زمان پرورش و برداشت و در نتیجه رسیدن به فصل سرما و سرمازدگی می‌شود.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه سرما می‌تواند باعث استرس، عدم تغذیه و در نتیجه بیماری میگو شود، خاطرنشان شد: رعایت نکردن تقویم زمانی پرورش میگو از سوی چند پرورش‌دهنده می‌تواند باعث بروز و شیوع بیماری شود که مزارع استان در صورت شیوع بیماری با خطر جدی رو به رو می‌شوند.
محبی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در سال‌های آینده به منظور حفظ مصالح تولیدکنندگان و پایداری تولید با پرورش‌دهندگانی که تقویم زمانی پروش میگو رعایت نمی‌کنند، برخورد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: عدم رعایت تقویم زمانی پرورش میگو چرخه اشتغال و سودآوری و همینطور صنایع مرتبط را از جمله صادرات، فرآوری و همچنین اشتغال ناشی از این مشاغل را به مخاطره می‌اندازد

دیدگاه خود را بیان کنید