ناظران صید شرعی در زنجان فعال خواهند کرد

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید


حجت الاسلام محمد سعید گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال 399 مزارع پرورش آبزیان در استان زنجان دارای ناظر صید شرعی خواهند بود.

وی یادآورشد: باید ذبح و صید حیوانات، پرندگان و آبزیان با موازین شرعی منطبق باشد.

حجت الاسلام گلی تصریح کرد: با استناد به قانون ذبح و صید شرعی مصوب سال 1387 توسعه فرهنگ تولید غذای پاک، تقویت اعتماد امت اسلامی و کسب جایگاه تولید گوشت حلال در جهان توسط کشور اسلامی ایران فراهم می شود.

وی با استناد به این ماده، نهادینه کردن فرآیندهای دینی در ذبح و صید دام، پرندگان و آبزیان حلال گوشت درسطح دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی ذیربط، توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی ازطریق تولید محصولات حلال گوشت و بهداشتی در کشورهای اسلامی و تقویت نظام پاس داشت حقوق حیوانات حلال گوشت را از اهداف فعالیت این ناظران برشمرد.

حجت الاسلام گلی تاکید کرد: : ناظر شرعی، به مسلمانی که آگاهی کامل بر موضوع حلال وحرام ذبح دام، پرندگان و صید آبزیان را دارد گفته می شود.

مسئول حوزه نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان زنجان گفت: نظارت شرعی فرآیندی است که براساس آن ذبح و صید همه حیوانات، پرندگان و آبزیان حلال گوشت توسط ناظران شرعی در مراکز کشتار و صیادی نظارت شده، تا مصرف ذبیحه وصید بر اساس احکام اسلامی حلیت پیدا کند.

حجت الاسلام گلی افزود: همایش حدود شرعی صید آبزیان در این استان نیز در آینده ای نه چندان دور با حضور همه آبزی پروران برگزار خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید