رهاسازی 100هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای پرورشی خاش

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

رهاسازی 100هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای پرورشی خاش
مسئول شیلات خاش گفت: امسال کار رهاسازی 100هزار قطعه بچه‌ماهی گرم آبی از نوع کپو، آمور، فیتوفاک در سطح استخرهای پرورش ماهی انجام شده است.
یوسف شهرکی افزود: خاش دارای 300 باب استخر پرورش ماهی است.
مسئول شیلات خاش بیان‌کرد: شهرستان خاش قطب مهم پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح‌کرد: تنوع آب وهوایی و شرایط مناسب اقلیمی زمینه را برای پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی در شهرستان خاش فراهم کرده است.
شهرکی گفت: شهرستان خاش در بخش‌های مختلف از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که تولید و پرورش ماهی یکی از این ظرفیت‌ها است.

وی با اشاره به استقبال مطلوب آبزی پروران از فعالیت‌های شیلاتی اظهارکرد: آبزی‌پروران این شهرستان همه ساله با شرکت در کارگاه‌های آموزشی تولید و پرورش و بهداشت آبزیان، ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین رشد و تکثیر انواع آبزیان با بیماری‌های شایع ماهیان گرم و سردآبی و نحوه درمان آنها و اصول برداشت بهداشتی آبزیان آشنا می‌شوند.

مسئول شیلات شهرستان خاش با اشاره به اینکه این تعداد بچه ماهی بصورت رایگان توسط اداره کل شیلات سیستان تهیه و تامین شده، افزود: پیش‌بینی می‌شود در فصل برداشت و پس از هشت ماه نگهداری، افزون بر 100 تن ماهی از این استخرها برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: پتانسیل‌های بخش کشاورزی خاش بی‌نظیر بوده و دولت نیز به این حوزه نگاه ویژه‌ای دارد.

وی بیان کرد: رونق بخشیدن به اقتصاد روستاییان و نگاه عادلانه به ظرفیت روستاها گره‌گشای حل مشکلات جامعه محسوب می‌شود.

مسئول شیلات شهرستان خاش گفت: شهرستان خاش قطب مهم پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره کشاورزی و شیلاتی سیستان و بلوچستان است.
منبع: خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید