دفتر نمایندگی شیلات در بندرکیاشهر راه اندازی شد

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

دفتر نمایندگی شیلات در بندرکیاشهر راه اندازی شد
سلیمانیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از پیگیری های مسوولان شهرستان و حمایت مدیرکل شیلات گیلان بیان کرد: راه اندازی این دفتر به منظور خدمات رسانی کمی و کیفی به متقاضیان به خصوص صیادان و فعالان این عرصه در بخش بندرکیاشهر انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تا قبل از راه اندازی این دفتر متقاضیان این بخش بایستی به اداره شیلات آستانه اشرفیه مراجعه می کردند، گفت: با راه اندازی این دفتر امور و کارهای شیلاتی مربوط به شرکت های تعاونی صید و صیادی و همچنین متقاضیان در بخش بندرکیاشهر با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: بخش بندرکیاشهر دارای 37 کیلومتر نوار ساحلی است که فعالیت صید و صیادی در آن از اهمیت بسیاری در رونق اقتصادی منطقه دارد.

وی گفت: هم اکنون تعداد 11 شرکت تعاونی پره صیادی در این بخش مشغول فعالیت هستند که 993 نفر نیز در این شرکت ها عضویت و فعالیت دارند.

به گفته سلیمانی؛ صدور مجوز صید، صدور کارت صیادی، برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی در خصوص فعالیت شرکت های تعاونی پره صیادی، صدور موافقت های بهره برداری به صاحبان مزارع، بازدید و نظارت بر نحوه فعالیت بخش های تولید و پرورش ماهیان در زمینه های مختلف و ... از جمله وظایف دفتر نمایندگی شیلات بندرکیاشهر است.

وی یادآور شد: همچنین حفظ و حراست از ذخائر دریائی و بازسازی ذخائر آبی از دیگر وظایف و اهداف این دفتر نمایندگی است.

وی در ادامه در خصوص فعالیتهای صید و صیادی پره های صیادی این بخش طی سه ماه سوم امسال افزود: در این مدت بیش از 182کیلوگرم خاویار در بندرکیاشهر استحصال شده است.

وی گفت: طی این مدت همچنین یک هزار و 23 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری نیز توسط این پره های صیادی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: این شرکت های پره صیادی همچنین در بخش صید ماهیان استخوانی نیز امسال فعالیت خوبی را داشته اند.

وی افزود: از ابتدای فصل صید تاکنون نیز حدود 214 تن و 636 کیلوگرم از انواع ماهیان استخوانی نیز در سواحل این شهرستان صید شده است.

وی در پایان یادآور شد: یازده نفر در دفتر نمایندگی شیلات بندرکیاشهر فعالیت خواهند داشت.

بخش بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان واقع است

دیدگاه خود را بیان کنید