لایروبی اروند رود از خواسته های عمده مردم خرمشهر است

چهار‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


سامری ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم پیگیری زیاد دولت دهم برای لایروبی آبراه اروند رود،متاسفانه طرف عراقی تمایلی برای این کار ندارد.

وی گفت: لایروبی آبراه اروند رود، تردد کشتی های با ظرفیت بالا را در این آبراه ممکن می سازد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تردد این کشتی ها زمینه جذب سرمایه گذار و توسعه بندر خرمشهر را فراهم می کند.

وی برداشت خاکریز حاشیه آبراه اروند و رفع ممنوعیت مسایل امنیتی در منطقه مینوشهر را از مطالبات مردم خرمشهر از رییس جمهوری خواند و گفت: رفع این ممنوعیت موجب احیای کشاورزی و صیادی مردم بومی این منطقه می شود.

سامری با انتقاد از تبدیل پروژه های ملی خرمشهر به استانی اظهارکرد:این موضوع باعث عقب ماندگی پروژه های عمرانی خرمشهر خواهد شد.

وی عمده پروژه های ملی خرمشهر را پروژه کمربندی اتوبان آبادان - مارد خرمشهر، جاده امام صادق(ع)، و استادیوم ورزشی شهید جهان آرا عنوان کرد و افزود: این اتوبان محل تردد کاروان های راهیان نور و کامیون های ترانزیتی بندر خرمشهر و مرز شلمچه است، و در صورت تامین نشدن اعتبار تا 10 سال آینده بهره برداری نمی شود.

نماینده مردم خرمشهر خواستار 30 درصد معافیت گمرکی در این بندر شد و گفت: تجار با وجود معافیت 25 درصدی در بنادر عباس و امام خمینی(ره) رغبتی به صادرات کالاهای خود از طریق بندر خرمشهر ندارند.

وی افزود: تخصیص درصدی از عوارض و معافیت گمرکی منطقه آزاد اروند به شهرداری برای توسعه مبلمان شهری دیگر خواسته مهم مردم خرمشهر از رییس جمهور است.

سامری با تاکید بر لزوم از سرگیری فعالیت پروژه فولاد اروند که وضعیت آن چند سال است نامشخص است،گفت: افرادی سودجو در این زمینه تسهیلات هنگفتی برای این پروژه دریافت، و در جای دیگر هزینه کرده اند.

وی احیای زمین های بایر خرمشهر را لازم دانست و افزود: افراد سودجو از جمله ستاد معین در دهه 70 مبالغ 120 میلیارد ریالی دریافت کرده و قرار بود برای احیای کشاورزی و شیلات شهرستان هزینه کنند ولی متاسفانه این کار نیز انجام نشد.

نماینده خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه اسناد این اراضی برای تسهیلات گرفته شده در رهن بانک است.

وی در خصوص مسایل بهداشت و درمان خرمشهر اظهارکرد: رفع کمبود تجهیزات درمانی در تنها بیمارستان ولیعصر(عج) این شهر ضروری است.

سامری با اشاره به مشکلات خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند گفت: 90 درصد خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد ولی متاسفانه این مناطق از خدمات عمرانی و توسعه شهری محروم هستند

دیدگاه خود را بیان کنید