رتبه 13 استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


صیادبورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در استان زنجان اظهار داشت: کپور ماهی از جمله ماهیان گرمابی به حساب می‌آید که در استان زنجان پرورش داده می‌شوند.
وی به چهار گونه کپور ماهی اشاره کرد و گفت: کپور معمولی، کپور سر گنده، کپور نقره‌ای و کپور علفخوار از جمله گونه‌های کپور ماهی به شمار می‌رود که در استان زنجان نیز پرورش داده می‌شود.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: قزل‌آلا نیز ازجمله ماهیان سردابی به شمار می‌رود که استان زنجان در این زمینه نیز فعالیت دارد.
بورانی به تولید بچه ماهی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: 14 میلیون بچه‌ماهی در استان تولید می‌شود.
این مسئول با اشاره به نیاز استان به بچه‌ماهی بیان داشت: نیاز استان 9 میلیون قطعه است که مازاد تولید استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.
وی به پرورش ماهی خاویار در استان اشاره و بیان کرد: از سال 86 حدود 20 هزار قطعه از مرغوب‌ترین گونه ماهیان خاویاری موسوم به فیل‌ماهی در پشت دو سد خاکی استان رهاسازی شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه ماهیان خاویار رها‌سازی شده در سدها دارای وزن از لحاظ وزنی وضعیت خوبی دارند،افزود: وزن این ماهی‌ها در حال حاضر به وزن خوبی رسیده است.
بورانی ادامه داد: از بین 31 مرکز شیلاتی در کشور استان زنجان رتبه 13 را به خود اختصاص داده دانست

دیدگاه خود را بیان کنید