شورای صنایع شیلات هرمزگان در آینده ای نزدیک تشکیل می شود

چهار‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

شورای صنایع شیلات هرمزگان در آینده ای نزدیک تشکیل می شود
مدیرکل شیلات هرمزگان از تشکیل شورای صنایع شیلاتی هرمزگان در آینده ای نزدیک خبر داد
سید پرویز محبی ظهر سه شنبه در این دیدار با صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی هرمزگان با اشاره به مزین شدن سال93 به نام " سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی" گفت:بی شک صنایع شیلاتی استان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و انتظار می رود امسال در این مهم با عزمی جدی تر گام بردارند.
وی از صنایع شیلاتی استان به عنوان نمود و شاخص پیشرفت شیلات هرمزگان یاد کرد و افزود: شیلات در استان به ویژه در مناطق ساحلی در تثبیت جمعیت ،اشتغال زایی،عمران ، آبادی و همچنین توسعه همه جانبه استان نقش بسزایی دارد.

محبی همچنین از تشکیل شورای صنایع شیلاتی استان در آینده ای نزدیک خبرداد و ابراز داشت: بهره مندی از مزایای مشورت،هم اندیشی،بیان و مرتفع ساختن مشکلات صنایع شیلاتی استان از اهداف تشکیل این شورا است.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزایش و موثر ساختن ارتباط صنایع شیلاتی با شیلات،کاهش فاصله بین صینایع شیلاتی و آشنایی و متحد ساختن صاحبان صنایع شیلات بایکدیگر را از دیگر مزایای این طرح خواند.

در ادامه این دیدار صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی به بیان مشکلات ،معضلات و پیشنهادات خود در راستای حل آنها و ارتقای جایگاه صنایع شیلاتی پرداختند.

حذف واسطه گران از چرخه فروش محصولات و فرآوردهای شیلاتی و همچنین مواد اولیه صنایع،حل معضل قاچاق سوخت ،کاهش سود وام های بانکی صنایع و به روز رسانی ماشین آلات و فن آوری صنایع از جمله مشکلات بیان شده توسط صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان در این جلسه بود.

همچنین صاحبان و نمایندگان صنایع شیلاتی استان هرمزگان در این دیدار با تاکید بر تشکیل هرچه سریعتر شورای صنایع شیلاتی استان خواهان متولی گری شیلات در بحث صنایع و صدور مجوز های آنها و ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی همراستا با میزان مواد اولیه موجود شدند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد نمایندگان صنایع شیلاتی جهت عضویت در شورا نوسط واحدهای شیلاتی انتخاب و به اداره کل شیلات هرمگزان معرفی شوند
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید