آغاز صيد صنعتي تابستانه از 15 ارديبهشت

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

آغاز صيد صنعتي تابستانه از 15 ارديبهشت
صید صنعتی تابستان از نیمه دوم اردیبهشت در آبهای عمان با هفت فروند شناور صید صنعتی آغاز خواهد شد.
امان اله حیات داوودی، مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان گفت : کشتی های صید صنعتی تا آخر شهریور می توانند در آبهای دور به صید بپردازند.
حیات داوودی ادامه داد: در سال های اخیر 9 فروند کشتی صید صنعتی فعال بود اما امسال به دلیل تعمیر و نگهداری ، دو فروند کشتی به طور موقت از دور صید خارج شد.
به گفته عضو کمیته عالی آبزیان ، در هر دوره صید 45 روزه، 150 تن انواع ماهیان با کشتی های صید صنعتی صید می شود.
حیات داوودی خاطرنشان کرد : ماهی مرکب ، ریبون و اسکویید از ماهیانی محسوب می شود که به میزان زیادی
با کشتی های صید صنعتی، صید می شود.
وی یادآور شد: در صید صنعتی از روش ترال برای صیادی استفاده می شود.
حیات داوودی تصریح کرد : صادرات ماهیان صید صنعتی در سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار از سودآوری قابل قبولی برخوردار بود.
حیات داوودی تاکید کرد: پیش یبنی می شود به دلیل افزایش قیمت دلار، درآمد حاصل از صادرات در سال 93 به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
وی یکی از مهم ترین مشکلات پیش روی صید صنعتی را افزایش قیمت سوخت دانست کرد و گفت : با کاهش سهمیه سوخت کشتی های صیادی ، صیادان مجبور به استفاده از سوخت های آزاد با قیمتهای بسیار بالایی است.
مدیر عامل کنسرسیوم صید صنعتی و عضو کمیته عالی آبزیان،تاکید کرد : پیش از این هر کشتی برای 45 روز ، دو میلیون و 900 هزار تومان برای دریافت سوخت پرداخت می کرد اما در حا ل حاضر به 71 میلیون تومان افزایش یافته است.
عضو کمیته عالی آبزیان،تصریح کرد:به منظور رفع این مشکل ،جلساتی با رئیس سازمان شیلات ایران برگزار شده است که امیدواریم موثر واقع شود
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید