افزایش تولید آبزیان، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

افزایش تولید آبزیان، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: افزایش تولید آبزیان می‌تواند راهکار مناسبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد
محمود صیادبورانی در زنجان به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: شیلات نیز در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: ما اعتقاد داریم برای اینکه فرمایشات رهبر انقلاب عملیاتی شود باید تفکر جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان عنوان کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مطالعات صورت گرفته در بخش‌های مختلف نیز باید به صورت جهادی باشد.
این مسئول گفت: به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار‌های مختلفی وجود دارد.
بورانی ادامه داد: قبل از هر اقدامی باید فعالیت‌هایی را که در بخش‌های مختلف منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شوند را شناسایی کرد.
وی افزود: باید با توجه به اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، ظرفیت‌های هر بخش و همین‌طور محصول استراتژیک بخش مربوطه را شناسایی کرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: پس از شناسایی ظرفیت‌های هر بخش باید ارزیابی کرد که هر بخش چقدر توان تولید محصول استراتژیک را دارد که همه این امور با فکر جهادی امکان‌پذیر است.
این مسئول گفت: شیلات استان زنجان در سال‌جاری به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی سعی در افزایش تولید آبزیان دارد.
بورانی اذعان داشت: در صورت افزایش تولید آبزیان به عنوان منبع پروتئین سالم، نیاز به تولید گوشت قرمز کاهش پیدا می‌کند.
وی متذکر شد: با توجه به اینکه تولید آبزیان نیاز به یارانه ندارد بهتر است در این بخش سرمایه‌گذاری بیشتری صورت گرفته تا به هدف افزایش تولید آبزیان دست پیدا کنیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید