بیش از 150 کیلوگرم خاویار در بندرکیاشهر استحصال شد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

بیش از 150 کیلوگرم خاویار در بندرکیاشهر استحصال شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه گفت: در فصل صید امسال بیش از 150 کیلوگرم خاویار توسط صیادان بندرکیاشهر این شهرستان استحصال شد
حمیدرضا سلیمانی ارزش اقتصادی این میزان خاویار استحصال شده را بیش از 75 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی یادآور شد: خاویار استحصال شده در بندرکیاشهر نیز به منظور تولید بچه ماهیان خاویاری و بازسازی ذخائر رودخانه ای به مراکز تکثیر گیلان فرستاده شد.

وی اضافه کرد: همچنین امسال یکهزار و 50 کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری به ارزش بیش از 300 میلیون ریال توسط صیادان بندرکیاشهر صید شد.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه فصل صید در بندرکیاشهر از بیستم مهرماه سال گذشته آغاز و تا بیست و سوم فروردین ادامه داشت، افزود: در فصل صید امسال یکهزار و 66 تن از انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان بندرکیاشهر صید شد.

وی ادامه داد: از این میزان ماهیان استخوانی صید شده 950 تن ماهی سفید، 104 تن کفال، یک تن کپور و مابقی نیز انواع ماهیان استخوانی بوده است.

رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی در 37 کیلومتر از سواحل تحت پوشش بندرکیاشهر انجام گرفته یادآور شد: صید ماهیان استخوانی امسال در مقایسه با سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سلیمانی همچنین در خصوص صید ماهیان استخوانی در بندرکیاشهر نیز گفت: هم اکنون این طرح در دو کیلومتر از حریم رودخانه سفیدرود بخش بندرکیاشهر توسط صیادان مورد تائید شیلات شهرستان در حال اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز بیش از 25 هزار قطعه ماهی مولد نیز در بندرکیاشهر صید و به مراکز تکثیر و پرورش ماهیان گیلان فرستاده شده است.

وی گفت: بچه ماهی های تکثیر شده توسط این ماهیان مولد در نهایت جهت حفظ و احیاء ذخائر رودخانه ای و دریائی رها سازی خواهند شد.

وی پیش بینی کرد؛ امسال 100 میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه سفیدرود این شهرستان آستانه اشرفیه رها سازی شود.

هم اکنون تعداد 993 صیاد در 11 شرکت تعاونی پره صیادی بندرکیاشهر مشغول فعالیت هستند.

بندرکیاشهر از توابع آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید