خسارت‌های فراوان واژگونی تریلری و نشت نفت به رودخانه‌ی کشکان پلدختر

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

خسارت‌های فراوان واژگونی تریلری و نشت نفت به رودخانه‌ی کشکان پلدختر
رئیس محیط زیست پلدختر گفت: نشت نفت خسارت‌های زیادی به رودخانه‌ی کشکان وارد کرد.
اسماعیل سعیدی با بیان این مطلب، افزود: بر اثر واژگونی تریلر حامل نفت در جاده‌ی «پلدختر - خرم‌آباد» عصر یک‎شنبه در پیچ آب تاف و در حاشیه‌ی رودخانه‌ی کشکان همه‌ی محموله‌ی نفت آن در خاک کنار جاده و رودخانه کشکان تخلیه شد که خسارت‌های فراوانی هم به آبزیان و هم به خاک و زمین‌های کشاورزی منطقه وارد کرد.
وی اظهار کرد: تیمی از سوی اداره‌ی حفاظت محیط زیست برای تعیین خسارت وارده بر اثر نفت به رودخانه‌ی کشکان به محل آسیب دیده اعزام شدند.
رئیس محیط زیست پلدختر تصریح کرد: برآورد اولیه نشت نفت تریلر واژگون شده به رودخانه‌ی کشکان پلدختر و خاک 50 میلیون ریال خسارت است که کار برآورد و اعلام نهایی خسارات به آبزیان به‌زودی اعلام می‎شود.
سعیدی با بیان اینکه حوادث مربوط به تریلرهای نفتکش عراقی برای چندمین بار است که رخ می‎دهد، تصریح کرد: به علت تردد فراوان تریلرهای عراقی در جاده‌ی پلدختر تاکنون چندین بار شاهد وقوع حادثه‌های مشابه بودیم .
وی ادامه داد: محموله‌ی نفت تریلری واژگون شده عراقی وارد رودخانه کشکان شده که تلاش نیروهای این اداره برای جلوگیری از آلودگی رودخانه چندان موثر واقع نشد.
رئیس محیط زیست پلدختر خاطرنشان کرد: نشت و نفوذ نفت تریلر عراقی به درون زمین کشاورزی یکی از اهالی روستای بابازید نیز خسارت وارد کرده است که وی از طریق جهاد کشاورزی پیگیری موضوع است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید