آمادگي آلماني ها براي سرمايه گذاري در درياچه آب شيرين زريوار

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

آمادگي آلماني ها براي سرمايه گذاري در درياچه آب شيرين زريوار
آلمانی ها برای سرمایه گذاری در بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور اعلام آمادگی کردند.
مدیر عامل شرکت دورش آلمان که در صدر هیئتی از امکانات و نیازمندی های دریاچه زریوار بازدید کرد گفت : اگر مسئولان شهرستان مریوان زمینه لازم برای همکاری را فراهم کنند این شرکت آماده ارائه و اجرای هر نوع طرح و سرمایه گزاری در این دریاچه است.
آقای برند گاتسکو موقعیت دریاچه زریوار را بسیار عالی توصیف کرد و افزود : می توان علاوه بر حل مشکل گسترش نیزارهای حاشیه این دریاچه ، امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی در کنار این دریاچه ایجاد کرد .
وی اضافه کرد : شرکت های آلمانی با تجارب مشابه می توانند با اجرای طرح های مختلف در این دریاچه زمینه جذب گردشگران را بیش از پیش فراهم کنند .
فرماندار شهرستان مریوان هم در این بازدید با اشاره به ظرفیت های دریاچه زریوار گفت : زریوار یکی از زیباترین و بزرگترین دریاچه های آب شیرین کشور است که با دارا بودن پتانسیل های بسیار مهمی چون تعدد آبزیان و پرندگان بومی و مهاجر و چشم اندازهای طبیعی می تواند به قطب گردشگری ایران و منطقه تبدیل شود.
رشیدی افزود : در فصول سرد سال و با توجه به یخ بستن این دریاچه زیبا ، زریوار قابلیت توسعه ورزش های آبی و زمستانی را نیز داراست .
دریاچه زریوار مریوان با 800 هکتار وسعت است که آب شیرین از چشمه های کف آن تامین می شود و سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید