وضعیت بهداشتی بازارچه آبزیان بندر ماهشهر نیازمند رسیدگی است

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

وضعیت بهداشتی بازارچه آبزیان بندر ماهشهر نیازمند رسیدگی است
مسئول بهداشت محیط ماهشهر گفت : ظرفیت فاضلاب و زهکشی بازارچه به شدت پایین است و نیازمند بازسازی و بهسازی فوری است.
داوود حسن‌پور در نشست شورای سلامت شهرستان ماهشهر اظهار داشت: بهداشت و سلامت شهروندان موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و یا در قبال آن کوتاهی کرد.
وی افزود: حفظ سلامتی بدون حفظ بهداشت محیط انجام نمی‌پذیرد و همه ما در قبال حفظ بهداشت محیط پیرامون خود مسئول هستیم و کوتاهی در بهداشت برابر است با نادیده گرفتن حقوق شهروندی.

مسئول بهداشت و محیط شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: حفظ بهداشت محیط صرفا ویژه محیط‌های خارجی نیست بلکه بهداشت محیط منزل و محیط کار شهروندان نیز بسیار مهم است نادیده گرفتن و کوتاهی در قبال هر کدام از آن‌ها ممکن است سلامتی افراد را به شدت مورد تهدید قرار دهد.

وی افزود: حفظ بهداشت محیط اثرات مثبتی را هم در سلامت روانی به همراه خواهد داشت که در ‌‌نهایت به سلامت فکری و خوب زیستن منتهی خواهد شد.

حسن‌پور با اشاره به بازارچه آبزیان ماهشهر عنوان کرد: بهداشت محیط بازارچه آبزیان باید کنترل بیشتری شود چرا که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد و باید توجه ویژه‌ای به بازارچه آبزیان شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت فاضلاب و زهکشی این بازارچه به شدت پایین است که نیازمند بازسازی و بهسازی هر چه بهتر و سریع‌تر است چرا که با حجم بالای تخلیه آب، فلس ماهی و پوست میگو که به صورت روزانه انجام می‌گیرد این فاضلاب قدرت دفع آن را ندارد با این حجم ندارد.

مسئول بهداشت و محیط شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: عدم وجود دستگاه تهویه هوا به شکل مناسب و قدرتمند و همچنین کف پوش‌های نا‌مناسب و لغزنده هم یکی دیگر از عیب‌های این بازارچه به شمار می‌آید.
منبع: تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید