دوره آموزش تخصصی پیشگیری و درمان ماهیان گرمابی درایرانشهر برگزار شد

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۶۲ بازدید

دوره آموزش تخصصی پیشگیری و درمان ماهیان گرمابی درایرانشهر برگزار شد
رییس اداره شیلات ایرانشهر گفت: یک دوره آموزش تخصصی پیشگیری و درمان ماهیان گرمابی با حضور 80 نفر از پرورش دهندگان به منظور آشنایی آنان با علائم بیماریهای ماهیان و راههای پیشگیری و درمان آن در ایرانشهر آغاز شد.
عزیز آبسالان' روز یکشنبه افزود: این دوره آموزشی بمدت دو روز با همکاری شیلات سیستان در حال برگزاری است.
وی گفت: فعالان مزارع پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان ایرانشهر زیرنظر دکتر رامین لاریجانی از کارشناسان استان، آموزش ها و مهارتهای علمی را در زمینه علائم بیماریها، شناسایی بیماریهای ماهیان، آشنایی با داروها و دانش فنی روز را در بخش پرورش ماهیان فرا می گیرند.
رییس اداره شیلات ایرانشهر بیانن کرد: این شهرستان با داشتن آب و خاک و هوای مساعد ظرفیت بالایی در پرورش ماهیان گرمابی دارد.

آبسالان افزود: هم اینک 80 استخر پرورش ماهی در شهرستان ایرانشهر فعال است بطوریکه از این تعداد استخر سالانه بیش از 150 تن ماهی برداشت و روانه بازار می شود.

وی گفت: بیش از صد نفر در سطح شهرستان ایرانشهر درکار پرورش ماهی اشتغال دارند.

رییس اداره شیلات ایرانشهر دوره پرورش ماهی در این شهرستان را هفت ماه ذکر کرد وگفت: در سال جاری بیش از 155هزار بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان رهاسازی شده است.

استان سیستان و بلوچستان به لحاظ گستردگی و داشتن منابع آبی متعدد دارای دو اداره کل شیلات مستقر در چابهار و زابل است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (چابهار) مسوولیت صید و صیادی در آبهای ساحلی دریای عمان و اداره کل شیلات سیستان (زابل) مسوولیت استخرها و منابع آبی داخلی سراسر استان را بر عهده دارد.

ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است
منبع: ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید