رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو در بندرکلاهی

یک‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو در بندرکلاهی
مدیرکل شیلات هرمزگان از رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو در مرکز ذخائر بازسازی بندرکلاهی میناب خبر داد.
سید پرویز محبی در حاشیه سفر خود به این شهرستان و بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی این شهرستان از بندر صیادی کلاهی و مرکز بازسازی ذخایر کلاهی بازدید کرد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه بازسازی ذخایر برای بقا و حفظ ذخایر آبزیان استان هرمزگان گفت: در زمینه بازسازی ذخایر آبزیان خوشبختانه در استان هرمزگان طی چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که مرکز بازسازی ذخایر کلاهی نقش بسزایی در این مهم داشته است.
مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به رهاسازی بیش از 30 میلیون قطعه بچه میگو تولید شده در مرکز بازسازی ذخایر کلاهی گفت: طرح بازسازی ذخائر آبزیان به منظور احیا، ترمیم، افزایش و حفاظت از ذخائر و اکوسیستم‌های طبیعی آبزیان و همچنین توسعه پایدار حرفه صیادی در اداره کل شیلات استان هرمزگان آغاز شده است.

محبی در ادامه با بیان اینکه بندر صیادی کلاهی از جامعه صیادی هزار و 500 نفری و از 230 فروند شناور صیادی برخوردار است، اضافه کرد: می‌توان از بندر کلاهی به عنوان بندر شاخص صیادی این شهرستان نام برد.

لازم به ذکر است در ادامه این بازدید مدیرکل شیلات هرمزگان با جمعی از جامعه شیلاتی شهرستان میناب و کارکنان شیلات این شهرستان دیدار کرد.

شهرستان میناب در شرق مرکز هرمزگان واقع است.

سالانه در هرمزگان علاوه بر حجم میگوی صید شده از دریا مقادیر قابل توجهی از این ماده غذایی ارزشمند در سایت‌های پرورش میگو نیز تولید و به بازار عرضه ‌می‌شود.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید