اعلام فراخوان جشنواره عکس «گیاهان و جانوران خلیج فارس»

دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱  ۰ نظر   ۹۶ بازدید

اعلام فراخوان جشنواره عکس «گیاهان و جانوران خلیج فارس»
فراخوان جشنواره عکس «گیاهان و جانوران خلیج فارس» منتشر شد
(ایسنا)، طبق اعلام برگزارکنندکان،« جمهوری اسلامی ایران با یک هزار و 259 کیلومتر مرز آبی، از دهانة خلیج فارس تا اروند رود که معادل مجموع مرزهای هفت کشور دیگر همجوار این آبراه است، بیشترین بخش از طبیعت ساحلی و دریایی خلیج فارس را داراست.
همچنین اقلیم شمال خلیج فارس مساعدتر و متنوع‌تر از کرانه-های جنوبی آن است. گونه‌های جانوری، گیاهان و نباتات، اکوسیستم دریا، اقلیم و به یک تعبیر طبیعت منحصربه‌فرد و زیبای خلیج فارس، اهمیتی همپای جغرافیای سیاسی و جایگاه اقتصادی آن دارد.
بر این اساس، سومین جشنواره عکس ایران‌شناسی با عنوان جشنواره «گیا (گیاهان) و زیا (جانوران) خلیج ‌فارس»، از سوی بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود.
بنیاد ایران‌شناسی از تمامی عکاسان هنرمندی که مایل به عرضه تصاویری مرتبط با موضوع گیاهان و جانوران حوزة خلیج‌فارس هستند، دعوت می‌کند تا با ارائه دستاورد‌های خود در این جشنواره شرکت کنند.
جشنواره گیاهان و جانوران خلیج فارس با هدف گسترش اطلاعات تصویری محیط زیست و دانش جغرافیای طبیعی و طبیعت‌شناسی کشور، انعکاس تصویری طبیعت و محیط زیست خلیج‌ فارس، ایجاد زمینة مشارکت عامة مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران و تأمین و تولید منابع تصویری طبیعت ایران برگزار خواهد شد.
عکاسان شرکت‌کننده در این جشنواره ملزم خواهند بود که در عکس‌های خود به ارائه تصویری از طبیعت گیاهی و جانوری خلیج‌فارس، شامل انواع گیاهان و جانوران از جمله آبزیان و پرندگان دریائی و گیاهان و جانوران ساحلی و هرگونه موجودیت طبیعی (و البته غیر انسانی) در خلیج‌فارس، بپردازند.
طبق اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره، به برگزیدگان این دوره از جشنواره جایزه‌ای معادل دو میلیون و 250 هزار تومان وجه نقد به همراه دیپلم افتخار و نشان جشنواره اهداء‌ خواهد کرد.
همچنین به هر عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ 70 هزار تومان به عنوان حق انتشار پرداخت می‌شود.
عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره جهت ارسال آثار خود به دبیرخانه تنها تا 15 بهمن سال جاری فرصت دارند و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با شماره تلفن‌های دبیرخانه جشنواره 88608796 و 88212009 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی اینترنتی www. Photoiranology.ir مراجعه کنند.
دبیرخانه جشنواره عکس «گیاهان و جانوران خلیج فارس» در خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایران‌شناسی (64 غربی)، بنیاد ایران‌شناسی واقع شده است.

دیدگاه خود را بیان کنید