حمایت از طرح های توسعه شیلات در شهرستان نمین

چهار‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

حمایت از طرح های توسعه شیلات در شهرستان نمین
فرماندار نمین از حمایت از طرح های توسعه شیلات در این شهرستان خبر داد.
سیدمهدی جوادی در جلسه بررسی مشکلات شیلات نمین افزود: سالانه 200 تن گوشت ماهی گرمابی و سردآبی در 27 استخر و منابع آبی این شهرستان تولید می شود.
وی این میزان تولیدات گوشت ماهی را برازنده شهرستان گردشگرپذیر نمین ندانست و خواستار کمک شیلات و آبزیان استان به افزایش مزارع پرورش و تولید ماهی در این شهرستان شد.
وی توسعه شیلات و آبزی پروری را در تامین گوشت سفید مورد نیاز مردم و ارتقای سطح سلامت منطقه پراهمیت ذکر کرد و از آمادگی فرمانداری نمین برای کمک به تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه این صنعت و ایجاد زمینه های تفریحی صید ماهی در منابع آبی برای جوانان منطقه و گردشگران و میهمانان شهرستان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به مرزی بودن و قرار گرفتن منطقه ویژه اقتصادی در حوزه شهرستان نمین خواستار اقدام شیلات استان در زمینه جذب سرمایه گذاری برای توسعه پرورش ماهیان زینتی از هم اکنون در این شهرستان شد.

به گزارش ایرنا ، علی کریمی کیا مسوول نمایندگی شیلات شهرستان نمین هم در این جلسه از آغاز مطالعات آبزی پروری و توسعه و ایجاد مراکز جدید پرورش ماهی در حاشیه رودخانه قره سو واقع در اراضی روستای دولت آباد این شهرستان خبر داد.

وی استفاده از تکنولوژی نوین آبزی پروری ، اعطای تسهیلات ارزان قیمت به مالکان مزارع پرورش ماهی و تلاش برای توسعه صنعت توریسم و صید تفریحی ماهی با قلاب با برگزاری جشنواره های متعدد را از مهم ترین برنامه ها و رویکردهای نمایندگی شیلات این شهرستان برشمرد.

سلامت عزیزی رییس اداره امور آب شهرستان نمین نیز در این جلسه صدور هرگونه مجوز جدید برای پرورش ماهی در این شهرستان را غیرقانونی دانست.

وی علت این امر را ممنوعیت برداشت آب های زیر زمینی بخاطر محدودیت منابع آبی شهرستان ذکر کرد.

عزیزی با بیان این که بیشتر مزارع پرورش ماهی موجود در این شهرستان بدون مجوز امور آب فعالیت می کنند افزود: به دلیل محدودیت در صدور مجوزهای جدید پرورش ماهی ، شیلات شهرستان می تواند نسبت به افزایش راندمان تولید در مزارع موجود با استفاده از تکنولوژی نوین آبزی پروری اقدام کند.

شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید