3 میلیون بچه ماهی خاویاری در کشور تولید شد

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

3 میلیون بچه ماهی خاویاری در کشور تولید شد
معاون آبزی‎پروری شیلات کشور از تولید 3 میلیون بچه ماهی خاویاری در ایران خبر داد.
حسین عبدالحی امشب در نخستین همایش ملی آبزی پروری در گرگان اظهار کرد: تولید ماهی خاویاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.
وی از اجرای دو طرح ملی شیلات و آبزی‎پروری در کشور خبر داد و تصریح کرد: به منظور عملیاتی شدن این طرح‎ها نزدیک به یک‎هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی تخصیص می‎یابد
معاون آبزی‎پروری سازمان شیلات کشور با بیان اینکه سرمایه‎گذاران برای توسعه صنعت آبزی‎پروری از تسهیلات این بخش بهره‎مند می‎شوند، افزود: یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به منظور پرورش ماهی در قفس در شمال و جنوب کشور اختصاص می‎یابد.

عبدالحی از افزایش تولید میگو و ماهیان گرمابی در کشور خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‎شود تولید میگو در کشور به 20 هزار تن برسد.

وی در خصوص تولید ماهیان خاویاری گفت: انتظار می‎رود بیش از یک‌هزار تن ماهی خاویاری و حدود 3 تن خاویار به مرحله تولید برسد.

معاون آبزی پروری شیلات کشور با اشاره به اینکه زمینه صادرات آبزیان پرورشی به روسیه فراهم شده است، بیان داشت: بر اساس توافقاتی که انجام گرفت در سال جاری مبادرت به صادرات آبزیان به کشور سوریه خواهیم کرد.

عبدالحی در خصوص تکثیر، رهاسازی و حفاظت از ذخایر دریای خزر گفت: سازمان شیلات در سال جاری 4.5 میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تولیدات ذخایر طبیعی شمال کشور افزایش پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: با افزایش 30 درصدی رهاسازی ماهیان استخوانی میزان ذخایر طبیعی شمال کشور ارتقاء پیدا می‎کند.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات کشور از خسارت 170 میلیارد ریالی مزارع پرورش ماهی در کشور خبر داد و گفت: از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه مزارع پرورش ماهی احیا خواهد شد.

به گزارش فارس؛ نخستین همایش ملی آبزی‎پروری نوین چالشها و فرصتها به مدت دو روز در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

مهم‌ترین محورهای این همایش در راستای تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پرورش ماهیان دریایی، پرورش در قفس، ژنتیک و اصلاح‎نژاد آبزیان، تغذیه و مدیریت غذا و غذادهی، فیزیولوژی تولیدمثل، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی آبزیان، فرآوری آبزیان پرورشی، تکثیر و پرورش میگو و صدف، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بوده است
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید