همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
رئیس انجمن آبزی پروری باز محدودیت آب شیرین در کشور خبر داد و گفت: 10 هزار دانشجو در رشته شیلات تحصیل میکنند. |
باقر مجازی امیری در نخستین همایش ملی آبزی پروری در گرگان، اظهار کرد: ظرفیت توسعه آبزیپروری از لحاظ وجود منابع آب شور فراهم است. وی بر ضرورت بهرهبرداری اصولی از آب تأکید کرد و افزود: برای مرتفع کردن مشکلات این بخش باید به دنبال منابع دیگری از جمله آبهای شور و لبشور باشیم. |
رئیس انجمن آبزیپروری خاطرنشان کرد: انتخاب گونههای مناسب، اصلاح نژاد، مطالعات محدود در بخش قزلآلا و اکسیژن تراکمی از جمله محدودیتهای موجود در توسعه صنعت آبزیپروری است.
مجازی امیری؛ سرانه مصرف آبزیان در کشور را 16.5 کیلوگرم ذکر کرد و بیان داشت: باید با استفاده از روشهای مختلف نسبت به افزایش تولید آبزیان در کشور مبادرت کرد. وی با بیان اینکه افزایش سطح کشت و استفاده از آبهای غیرمتعارف مانند آب شور و لب شور به افزایش تولید آبزیان کمک میکند، یادآور شد: استفاده از قفسهای آبزیپروری در آبهای شور و شیرین نیز سبب افزایش تولید در این بخش میشود. رئیس انجمن آبزیپروری از تولید 500 تن ماهی خاویاری در 20 استان کشور خبر داد و گفت: تلاشهای خوبی برای افزایش بهرهوری اکسیژن انجام شده است. 10 هزار دانشجو در رشته شیلات مشغول به تحصیل هستند مجازی امیری با بیان اینکه 10 هزار دانشجو در رشته شیلات مشغول به تحصیل هستند، افزود: بازار کار برای این تعداد دانشجو وجود ندارد. به گزارش فارس؛ حدود 400 مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی آبزی پروری ارسال شد که از این تعداد حدود 240 مقاله با داوری 300 نفر از دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور برگزیده شدند که 42 مقاله به صورت شفاهی و مابقی به صورت پوستری ارائه شدند. مهمترین محورهای این همایش در راستای تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری، تکثیر و پرورش ماهیان دریایی، پرورش در قفس، ژنتیک و اصلاحنژاد آبزیان، تغذیه و مدیریت غذا و غذادهی، فیزیولوژی تولید مثل، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی آبزیان، فرآوری آبزیان پرورشی، تکثیر و پرورش میگو و صدف، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی بوده است |