ماهی‌های وارداتی بازارهای بومی را کساد کرده است

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

ماهی‌های وارداتی بازارهای بومی را کساد کرده است
نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی گفت: ماهی‌ وارداتی که از طریق بنادر کشور وارد می‌شود بازار ماهی‌های بومی را کساد کرده است
یعقوب جدگال امروز در چابهار با بیان اینکه در حوزه شیلات صیادان چابهار و کنارک با مشکل در فروش صیدهای خود مواجه هستند، اظهار کرد: علت اصلی مشکل در فروش ماهی‌های بومی، واردات ماهی از طریق بنادر دیگر کشور است.
وی ادامه داد: برای ارج نهادن به تلاش صیادان بومی منطقه و رونق اقتصادی آن‌ها لازم است تا در این زمینه تدبیر اساسی صورت گرفته و به مشکل صیادان بومی رسیدگی شود.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه آب نیز تعدادی از روستاها با تانکر آب‌رسانی شده و تعدادی نیز سیستم لوله‌کشی نیمه تمام دارند که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

جدگال گفت: تقریبا 10 روستا در حوزه انتخابیه قصرقند از نعمت برق محروم هستند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه‌ راه‌ها در سال‌جاری اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، عنوان کرد: دو بازارچه مرزی در حوزه انتخابیه اینجانب وجود دارد که یکی بازارچه مرزی دریایی غیرفعال پسابندر است.

این مسئول بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در بازارچه مرزی ریمدان تاکید کرد و گفت: برای تسهیل شرایط کار تجاری در این بازارچه ایجاد امکاناتی از قبیل، جاده، پل، سالن‌ها و انبارها لازم است.

وی با اشاره به وضعیت راه‌آهن چابهار نیز گفت: بر اساس تدوین لایحه دولت قرار است از محل درآمد نفتی یک یا دو درصد به راه‌آهن نیمه‌تمام و در حال انجام چابهار اختصاص یابد.

جدگال خطاب به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فصل سرما نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کرده تا در صورت بروز حوادث غیرطبیعی مانند سیل، طوفان و سرمای سوزان و ... به مشکل برنخورند.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید