930 هزار قطعه ماهی قرمز و زینتی در خراسان جنوبی تولید شد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
930 هزار قطعه ماهی قرمز و زینتی در خراسان جنوبی تولید شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 930 هزار قطعه ماهی قرمز و زینتی امسال در استان تولید شد که حدود 900 هزار قطعه ماهی زینتی هستند

محمد مهدی سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ماهی قرمز تولید شده در استان برای فروش در ایام پایانی سال کافی نیست و ماهی مورد نظر از استان های شمال و تهران وارد خراسان جنوبی می شود.
وی گفت: فروشندگان ماهی در استان نسبت به عرضه و فروش ماهی قرمز توسط تمامی اصناف و کاسب های غیرمرتبط در سطح شهر معترض هستند در صورتیکه مصوبه ای توسط اتاق اصناف استان مبنی بر ساماندهی و کسب غیرمرتبط سال گذشته تصویب شد که مردم با واریز مبلغ 2 میلیون ریال به حساب اصناف می توانند نسبت به عرضه و فروش ماهی در سطح شهر اقدام کنند

وی ادامه داد: در این زمینه سال گذشته با مدیر دامپزشکی شهرستان بیرجند انجام شد که برای حل این مشکل قول مساعد داده شد اما این مهم محقق نشد و اکثر افراد به دلیل درآمدزایی در ایام پایانی سال به فروش و عرضه ماهی قرمز مبادرت می ورزند.

** سرانه مصرف آبزیان در استان 4.2 کیلوگرم است
به گزارش ایرنا سعیدی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به جد پیگیر مجوز ورود و خروج بارهایی که وارد استان می شود است اما ماهی های قرمز به نظر می رسد از راه های قانونی وارد شهرستان بیرجند نشده است.
وی در ادامه به سرانه مصرف آبزیان در استان اشاره کرد و یادآور شد: متوسط مصرف آبزیان در استان چهار کیلو و 200 گرم به ازای هر نفر، در بیرجند حدود هفت کیلوگرم در سال است.
وی اضافه کرد: میانگین سرانه جهانی مصرف آبزیان در سال برای هر فرد 28 کیلوگرم و در کشور هشت کیلوگرم است در برنامه ششم توسعه 13 کیلوگرم برای هر فرد در سال پیش بینی شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در راستای افزایش سرانه مصرف و ترویج روش های طبخ متفاوت آبزیان جشنواره ای در فروردین ماه سال 96 در استان برگزار می شود.
سعیدی گفت: تا پایان امسال پیش بینی می شود 650 تن ماهی گرم آبی و 350 تن ماهی سردآبی در استخرهای دو منظوره و منابع آبی استان تولید شود.
وی یادآور شد: بیشترین ماهی گرم آبی در شهرستان نهبندان و سردآبی در شهرستان قاین در استخرهای دو منظوره تولید می شود

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید