پیش‌بینی تولید و پرورش 1100 تن ماهی در سبزوار

چهار‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

پیش‌بینی تولید و پرورش 1100 تن ماهی در سبزوار
رئیس اداره شیلات سبزوار از پیش‌بینی تولید و پرورش یک هزار و 100 تن ماهی گرمابی و سردابی در این شهرستان خبر داد.
محمد نبوی‌فر در سبزوار با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش فعالان حوزه پرورش ماهی و شیلات در سبزوار بیش از 924 تن ماهی در سطح شهرستان تولید شد، اظهار کرد: ما در سال گذشته با تولید این میزان ماهی توانستیم رتبه نخست تولید گوشت سفید را در استان به خود اختصاص دهیم.
رئیس اداره شیلات سبزوار با بیان اینکه بیش از 74 استخر پرورش ماهی در سطح شهرستان فعال است، تصریح کرد: از این تعداد بیش از 51 استخر ویژه ماهیان سردابی با ظرفیت تولید 830 تن و 23 استخر ویژه ماهیان گرمابی با ظرفیت تولید 94 تن از اداره شیلات سبزوار مجوز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل پاییز و زمستان پرورش‌دهندگان ماهی سردابی کار خود را آغاز می‌کنند، یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در امسال میزان تولید ماهی در شهرستان 20 درصد افزایش می‌یابد که به یک هزار و 100 تن می‌رسد.

نبوی‌فر با تاکید بر اینکه باید در حوزه مصرف گوشت سفید و گوشت ماهی فرهنگ‌سازی صورت گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر از یک هزار و 500 منبع آبی موجود در شهرستان فقط پنج درصد آن در حوزه پرورش ماهی فعال است که اگر نیازمندی عمومی به این محصول افزایش یابد بهره‌برداری از منابع آبی برای پرورش ماهی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به صدور هشت پروانه جدید استخر پرورش ماهی‌های سردابی و گرمابی نیز گفت: ماهیان گرمابی تولید شده در شهرستان به کشور عراق صادر می‌شوند.

رئیس اداره شیلات سبزوار با بیان اینکه بحث پرورش ماهی و تولیدات آن از سال 90 در دستور کار اداره جهاد کشاورزی سبزوار قرار گرفته است، افزود: در آن سال‌ها میزان سرانه مصرف ماهی در شهرستان فقط 100 گرم بود که با تلاش صورت گرفته این میزان به 5.5 کیلوگرم افزایش یافته است.

نبوی‌فر با بیان اینکه بسیاری از کشاورزان علاقه زیادی برای استفاده از آب استخرهای پرورش ماهی به دلیل کود موجود در آن دارند، ادامه داد: این مسئله سبب بازدهی بالای اراضی و افزایش تولیدات کشاورزی شده است.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید