تولید سالانه 2 هزار و 385 تن گوشت قرمز در فامنین

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

تولید سالانه 2 هزار و 385 تن گوشت قرمز در فامنین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: سالانه 2 هزار و 385 تن گوشت قرمز در شهرستان فامنین تولید و به بازار عرضه می‌شود.
امیر لاهوتیان امروز در همدان، با بیان اینکه جهاد کشاورزی وظیفه تأمین امنیت غذایی را در کشور برعهده دارد، اظهار کرد: اداره تولیدات دامی، نقش عمده‌ای در حمایت از صنعت دام و طیور همچنین در افزایش کمیت و کیفیت تولیدات خود دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 900 تن جو در راستای تأمین خوراک دام با قیمت مناسب بین کشاورزان شهرستان فامنین توزیع شده، افزود: 800 تن سبوس نیز در همین راستا به کشاورزان تحویل شده است.
مدیر جهاد کشاورزی فامنین خاطرنشان کرد: تعداد 33 نفر از بهره‌برداران این شهرستان برای دریافت وام در زیربخش‌های دام، طیور و شیلات به مبلغ 14 میلیون و 360 هزار ریال (وام اقتصاد مقاومتی) به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه 2 هزار و 385 تن گوشت قرمز در فامنین تولید و به بازار عرضه می‌شود، تصریح کرد: کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان، 95 هزار تن شیر خام و 62 تن عسل تولید می‌کنند.

لاهوتیان با بیان اینکه دراین شهرستان، سالانه 190 تن ماهی تولید می‌شود، ابراز داشت: تاکنون این مدیریت 20 هزار قطعه ماهی کپور و آمور به صورت رایگان و همچنین 100 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا با 20 درصد تخفیف به استخرهای کشاورزی دومنظوره توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح نژاد، برای هزار و 200 رأس دام سنگین و 2 هزار رأس دام سبک انجام شده، افزود: تعداد 39 واحد دامداری صنعتی، 24 واحد دامداری شیری، 13 واحد گاوداری گوساله‌پرواری و همچنین دو واحد بره‌پرواری به ظرفیت 5 هزار و 365 رأس دام در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی فامنین ابراز داشت: در مجموع تعداد دام سنگین با احتساب دام‌های سنتی، 10 هزار و 88 رأس و تعداد دام‌های سبک با احتساب فوق، 120 هزار و 994 رأس است.

وی با بیان اینکه دو واحد فعال پرورش شترمرغ به ظرفیت 100 قطعه (مولد و پرواری) در این شهرستان وجود دارد، افزود: یک واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت 3 هزار قطعه، سه واحد پرورش میش داشتی با ظرفیت 4 هزار و 160 رأس و یک واحد پرورش ملکه زنبور عسل با ظرفیت 2 هزار قطعه در فامنین وجود دارد.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید