روستای پالنگان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در کامیاران است

سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۶۴ بازدید
روستای پالنگان ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در کامیاران است

فرماندار کامیاران روستای پالنگان را به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی، بافت تاریخی و موقعیت مناسب در تولید و پرورش ماهی، بهترین مکان برای سرمایه گاری در شهرستان عنوان کرد

مسعود روحانی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات روستای پالنگان افزود: برای جذب سرمایه گذار در این منطقه باید کارشناسان در زمینه شیلات و گردشگری به صورت درست و اصولی این ظرفیت را به تمام دنیا معرفی کنند و با شناسایی مشکلات پیش رو و حل آن ها به فکر توسعه هرچه بیشتر پالنگان باشیم.
وی عنوان کرد: ایجاد تصفیه خانه و تهیه طرح جامع گردشگری پالنگان به منظور پیشگیری از آلودگی مجتمع پرورش ماهی و ساماندهی گردشگران ضروری است.

فرماندار کامیاران در خصوص مشکلات شیلات پالنگان تصریح کرد: دو سال گذشته به دلیل بیماری، مجتمع تعطیل و خسارت زیادی به مزرعه داران وارد شد که به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی لازم است ادارات مربوطه نسبت به شناسایی منبع آلودگی و تلاش جهت رفع آن اقدام نمایند.
روحانی با توجه به اینکه تولید و پرورش ماهی به عنوان منبع غذایی مورد نیاز اهمیت فراوانی دارد بیان کرد: باید در حوزه نظارت در تمام زمینه ها به صورت جدی عمل شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتاد.
فرماندار کامیاران با اشاره به اینکه پالنگان از مهمترین روستاهای هدف گردشگری در استان محسوب می شود اضافه کرد: با ورود سالانه هزاران گردشگر به این روستا، رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از آلودگی آب، محیط زیست و شیوع بیماری لازم است.
وی در خصوص راهکارهای مقابله با شیوع بیماری گفت: ساماندهی گردشگران، ساماندهی فاضلاب روستاهای بالادستی رودخانه، عدم دسترسی گردشگر به آب رودخانه، راه اندازی سیستم تصفیه خانه، ساماندهی مزرعه پرورش ماهی بالا دست و نیز عدم ورود گردشگر به داخل مجتمع از راهکارهای مقابله با شیوع بیماری و جلوگیری از ایجاد آلودگی است.
او در پایان در خصوص تهیه طرح جامع گردشگری پالنگان از سازمان میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان خواست در این زمینه در اسرع وقت اقدام نماید.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید