تدوین سند توسعه شیلات سیستان و بلوچستان فرابخشی باشد

شنبه ۶ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


تدوین سند توسعه شیلات سیستان و بلوچستان فرابخشی باشد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تدوین سند توسعه بخش شیلات سیستان و بلوچستان باید فرابخشی باشد و در آن بخش منابع آب و مباحث زیست محیطی نیز مطرح شود
علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در تنظیم اسناد بخش‌های مختلف برای توسعه سیستان و بلوچستان بخشی‌نگری هر سندی باید با توجه به مباحث پیرامون تدوین شود.
وی افزود: در تدوین سند توسعه بخش شیلات سیستان و بلوچستان نیز مباحث تامین منابع آب، وضعیت زیست محیطی، منابع مالی و غیره باید در نظر گرفته شود.
استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نظر نخبگان دانشگاهی و سازمان‌های مردم نهاد نیز در تدوین اسناد بسیار موثر است و ما باید از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

هاشمی گفت: دولت برنامه محوری را سرلوحه کار قرار داده و این یک فرصت برای سیستان و بلوچستان است که در این مسیر و در راستای توسعه نقش ایفا کند.

وی ادامه داد: با توجه به توجه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به موضوع توسعه سواحل مکران لازم است عزمی بر اساس برنامه داشته باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها را برای برنامه ششم فراهم کنیم، گفت: باید برنامه محوری سرلوحه کارمان باشد و با عزمی ملی سیستان و بلوچستان را در برنامه ششم به سمت توسعه و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها سوق دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بر نظارت بر نحوه هزینه‌کرد اعتبارات ادارات و سازمان‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اعتبارات بیت‌المال است و مدیران باید بر نحوه درست هزینه کردن آنها ناظر بوده و در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: باید به نمایندگی از شورای توسعه یک تیم نظارتی بر نحوه اجرای پروژه‌ها ناظر باشد تا اعتبارات در این زمینه نیز درست هزینه شود.

*ابلاغ بیش از هزار میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان در سال‌جاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: یک هزار و 35 میلیارد تومان در 9 ماهه امسال به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته که تاکنون 60 درصد از این رقم تخصیص یافته است.

غلامرضا مالکی افزود: بودجه سال 94 به دلیل اینکه پایان برنامه پنجم بوده و یازدهمین سال سند چشم‌انداز بوده برای سیستان و بلوچستان مهم است.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید برلزوم برنامه‌ریزی برطرف شدن مشکلات زیربنایی در شهرهای حوزه انتخابیه، گفت: هم‌اکنون 30 روستا در حوزه چابهار، نیکشهر و قصرقند فاقد راه دسترسی مناسب هستند.

یعقوب جدگال تاکید کرد: برای پیشگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهرها باید امکانات و زیرساخت‌های لازم به ویژه آب و برق در روستاها فراهم شود.

وی ادامه داد: باید با عدالت به دور از تبعیض در حوزه اشتغال و اقتصاد گام برداریم تا هم شاهد توسعه منطقه و هم جلب رضایت مردم باشیم
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید