آلودگی دریای خزر منابع آبزیان این دریا را با خطر مواجه کرده است

جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

آلودگی دریای خزر منابع آبزیان این دریا را با خطر مواجه کرده است
فرمانده حفاظت منابع آبزی پایگاه نوشهر و چالوس با اشاره به اینکه آلودگی دریای خزرسبب تلف شدن شماری از ماهیان به ویژه کفال در آب های ساحلی این شهرستان ها شده است، گفت: این آلودگی باعث می شود که تولید ماهیان خاویاری تا سال 1400 به صفر برسد.
'باب الله رضوی زاده' ر جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری نوشهر، ورود آلاینده های نفتی، سموم کشاورزی و فاضلاب های خانگی را از عوامل عمده آلودگی دریای خزر دانست.
وی ادامه داد : آلودگی دریای خزر همچنین سبب انقراض ماهیان خاویاری نیز شده و طبق اظهارنظر صاحب نظران و کارشناسان نهادهای ذیربط پیش بینی می شود تا سال 1400 میزان تولید ماهیان خاویاری در دریا به مرز صفر برسد.
وی همچنین در خصوص میزان ماهیان کشف شده قاچاق و ادوات صید غیرمجاز در 9 ماه سال جاری در نوشهر و چالوس نیز گفت: دراین مدت بیش از 51 کیلو ماهی خاویاری ، شش هزار و 443 قطعه ماهی استخوانی از سوی صیادان غیرمجازدر این مناطق کشف وضبط شد.
فرمانده حفاظت منابع آبزی پایگاه نوشهر و چالوس گفت : دراین زمینه علاوه بر جمع آوری حدود سه هزار و 695 رشته دام غضروفی و 15 هزار و 792 رشته دام فلسدار و سایر ادوات صید همچنین دستکم 22 نفرازصیادان غیرمجاز نیزدراین مناطق شناسایی ، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی منطقه معرفی شدند.

فرمانده حفاظت منابع آبزی و پایگاه نوشهر و چالوس ، سطح حوزه استحفاظی زیرپوشش این نهاد دراین مناطق را حدود 75 کیلومتر اعلام کرد و گفت : هم اکنون تعداد سه صیدگاه و دو شرکت تعاونی دراین مناطق فعالیت داشته که به طور پیوسته بر روی آن ها نظارت می شود.

رضوی زاده برای حفاظت و صیانت از گونه ای آبزی در دریای خزر در حوزه استحفاظی این شهرستان خواستار همکاری همه جانبه مسوولان نهادهای ذیربط شد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید