فاضلاب ایذه به تالاب میانگران می‌ریزد

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

فاضلاب ایذه به تالاب میانگران می‌ریزد
حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)‌- منطقه خوزستان- اظهار کرد: دو سه سالی است که شبکه فاضلاب شهری ایذه در حال احداث است و تا حدودی اقدامات انشعاب‌کشی انجام شده، همچنین مطالعات احداث تصفیه‌خانه نیز انجام شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم برای شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه تامین شود تا از این پس فاضلاب شهر به جای ورود به تالاب و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی، به سمت تصفیه‌خانه هدایت شود
فرماندار ایذه با اشاره به ورود فاضلاب این شهر به تالاب میانگران، گفت: لازم است شرکت آب و فاضلاب عملیات هدایت فاضلاب به نقطه‌ای دیگر را سرعت ببخشد
وی ادامه داد: علاوه بر ورود فاضلاب به تالاب، مشکل دیگری که باید به آن توجه و رسیدگی کرد، تامین آب مورد نیاز تالاب میانگران است. این تالاب در فصل تابستان کم‌آب و یا خشک می‌شود، به همین دلیل برای حفظ این تالاب لازم است آب آن در تابستان تامین شود.
فرماندار ایذه افزود: در این فصل با توجه به بارندگی‌های خوبی که صورت گرفت، تالاب آبدار شده ولی باید موضوع ورود فاضلاب به تالاب با جدیت بیشتری پیگیری شود. در فصل بارندگی مشکل خاص زیست محیطی به واسطه ورود فاضلاب ایجاد نمی‌شود، ولی در فصل‌های دیگر سال با کاهش آب تالاب، مشکلات زیست محیطی نمایان می‌شوند.
حمزه گفت: در حال حاضر صید و صیادی در تالاب میانگران صورت نمی‌گیرد ولی در صورت سرمایه‌گذاری کردن، تالاب میانگران قابلیت‌های خوبی از نظر اقتصادی، توریستی و اشتغال‌زایی خواهد داشت.
وی با بیان این‌که تالاب میانگران زیستگاه گونه‌های مختلف ماهی و پرندگان است، اظهار کرد: با حل مشکل ورود فاضلاب به تالاب، اجرای تعدادی پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری و احداث زیر ساخت‌های لازم، تالاب میانگران تبدیل به یک فرصت بسیار خوب در منطقه تبدیل می‌شود.

دیدگاه خود را بیان کنید