برگزاری دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در قم

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

برگزاری دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در قم
طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی اظهار کرد: این دوره با تأکید بر بیوتکنیک تکثیر مصنوعی گونه‌های ماهیان زینتی وارداتی و روش‌های نوین و مکانیزه پرورش ماهیان زینتی برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ماهیان زینتی و فارغ‌التحصیلان رشته شیلات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در این دوره شرکت می‌کنند.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قم با اشاره به اهداف دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی گفت: شرکت‌کنندگان در این دوره علاوه بر آموزش، فرصتی برای بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات در زمینه مدیریت تولید ماهیان زینتی به دست می‌آورند.
دوره آموزشی تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به همت مدیریت امور شیلات و آبزیان روزهای 19 و 20 خرداد در سالن جلسات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان قم برگزار می‌شود.
تولید 3 میلیون و 200 قطعه ماهی زینتی
وی از تولید 3 میلیون و 320 هزار قطعه ماهی زینتی در سال 91 خبر داد و افزود: تولید این ماهیان 38 درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته و در رتبه هفتم کشور در زمینه تولید ماهیان زینتی قرار گرفته است.
طاهری خاطرنشان کرد: این میزان تولید در 21 واحد تولیدی متشکل از 27 گونه ماهیان زینتی از جمله ماهیان مولی، گوپی، سوارتر، پلاتی، زبرا، رزی بارب، تایگر، سورم، اسکار، آنجل، فایتر، اوراتوس، کوریدوراس، بلک ویدئو، گورامی، دیسکاس، انواع گلدفیش، سیچلاید و فلاور صورت گرفته است.
وی عنوان داشت: 29 فقره مجوز پرورش ماهیان زینتی در سال گذشته در قالب مشاغل خانگی صادر و برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اهداف دوره‌های آموزشی تولیدکنندگان ماهیان زینتی گفت: این دوره‌ها به منظور افزایش آگاهی تولیدکنندگان ماهیان زینتی در طول ایام سال برگزار می‌شود.
وی عنوان داشت: تولیدکنندگان ماهیان زینتی در صورت رعایت نکات مهم مدیریت تکثیر و پرورش و مدیریت بهداشت و بیماری از مزیت بالایی برخوردار می‌شوند.
طاهری با اشاره به برگزاری دو کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی از سال 78 گفت: استان قم با برگزاری این کارگاه‌ها به بیوتکنیک 6 گونه از ماهیان زینتی وارداتی رسیده است.
وی سیچلاند سالویتی، خورشید ماهی، سیچلاند پرکسیموس، پاکو قرمز، پنگوسی گوشت‌خوار و پنگوسی گیاهخوار را از جمله ماهیانی ذکر کرد که استان قم به بیوتکنیک مربوط به آنها رسیده است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: سیستم مکانیزه پرورش ماهیان زینتی با بهره‌وری بسیار بالا در سال 91 در یکی از کارگاه‌های تولید ماهیان زینتی شهر کهک طراحی و راه‌اندازی شده است

دیدگاه خود را بیان کنید