اجرای طرح‌های صنایع بسته‌بندی و فراوری آبزیان در دیلم

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


سالاری درنشت با مسئولان ، نخبگان ، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری‌های شهرستان دیلم با تبریک ایام‌الله دهه فجرازمهم‌ترین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی، استقلال ،آزادی و جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: بزرگترین نعمتی که مردم در اختیار دارند شرکت در تعیین سرنوشت خود در ابعاد گوناگون اجتماع است که نشان دهنده وجود آزادی درایران اسلامی است.
استاندار بوشهر حق انتقاد و نقد مسئولان را از دیگر مصادیق آزادی درکشور دانست و گفت: همه مسئولان ملکف هستند که نقدپذیر برای رفع مشکلات و عبور از چالش‌ها باشند.
سالاری با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا باید پاسخگوی مطالبات و خواسته‌های مردم باشند تصریح کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی بین مردم ومسئولان هستند چراکه بیان مشکلات مردم نزد مسئولان و پیگیری رفع مشکلات مهم‌ترین وظیفه شوراها است.
وی با بیان اینکه شهرستان دیلم دارای ویژگی‌های مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و گردشگری است گفت: برای رونق گردشگری در دیلم باید طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی شده را به اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر ارائه شود تااقدامات لازم برای رونق این بخش انجام بگیرد.
استاندار بوشهرآبزی‌پروری را از دیگر قابلیت‌های دیلم برشمرد و گفت: آبزی پروری از دیگر ظرفیت دیلم است که کارهای خوبی در شهرستان شده و منتهی ظرفیت شهرستان در این شهرستان بیشتر از این است.
سالاری تصریح کرد: بخش تجارت و حمل و نقل دریایی از دیگر توانایی‌های دیلم است که دراین حوزه که بخش عمده معیشت مردم متکی به آن است باید این بخش توسعه و رشد داده شود.
وی خاطرنشان کرد: در مسائل گمرکی نگرانی‌ها و پیشنهاداتی وجود داشته که مدیرکل نظارت گمرکات استان و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط بررسی می‌کنند وبا ارائه راهکارهایی مشکلات برطرف می‌شود.
استاندار بوشهربر توسعه طرح‌های صنایع بسته‌بندی و فراوری آبزیان در دیلم تاکید کرد و گفت: شهرستان دیلم قابلیت‌های فراوانی در بخش‌ آبزی پروری داردکه راه‌اندازی صنایع بسته بندی و فرآوری آبزیان در شهرک‌های صنعتی دیلم در اولویت است.
سالاری با تاکیدبر این نکته که آبرسانی به دشت لیروای مهم‌ترین طرح در شهرستان دیلم است خاطرنشان کرد: مهم‌ترین طرحی که در دیلم حائز اهمیت است آبرسانی به دشت لیروای برای فراهم کردن فرصت‌های لازم دربخش کشاورزی وایجاد اشتغال است.
وی افزود: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته پروژه آبرسانی به دشت‌های حاصلخیز لیروای می‌تواند ظرف مدت دو تا سه سال آینده تکمیل شود و یک فرصتی فراتر از فرصت‌های قبلی برای شهرستان دیلم ایجاد کند.
استاندار بوشهر عنوان کرد: شهرستان دیلم شرایط خاص خود را درمیان سایر شهرستان‌ها دارد و ساحل بسیار مطلوب و مناسبی دارد که این ساحل زیبا در چهار مقوله مهم گردشگری، آبزی پروری، شیلات و تجارت و حمل و نقل دریایی امکان قابل توجه و ارزشمند را برای سرمایه‌گذاری و پیشرفت داراست
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید