تشدید نظارت بر باقیمانده مجاز سموم درمحصولات شیلاتی ضروری است

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


خبرنگار مهر ، دکتر سید رضا ثقلینی امروز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: با دریافت گزارشات متعدد از مراکز پرورش ماهی ، برخی از پرورش دهندگان ماهی در استان برای افزایش راندمان تولید خود و کاهش تلفات و بیماری های شایع در بین شیلات اقدام به استفاده از داروها و سموم در استخرهای پرورش ماهی می کنند که متاسفانه این امر تا زمان برداشت محصولات شیلاتی ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه پرورش دهندگان ماهی به ویژه ماهی قزل آلا بیشتر از واحدهای دیگر پرورش شیلات از این سموم و داروها استفاده می کنند ابراز داشت: وجود این ترکیبات در آب موجب آلودگی محیط زیست و ماهی های پرورشی می شود و به تبع آن سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند.
دکتر ثقلینی با اشاره به اینکه استفاده از ماهی به ویژه قزل آلا برنامه غذایی جامعه را به خود اختصاص داده است افزود: شیوع این روند به ویژه در استخرهای پرورش ماهی قزل آلا امری خطرناک است.
رئیس نظام دامپزشکی استان در ادامه نظارت دقیق بر اماکن پرورش ماهی از سوی کارشناسان ذیربط را خواستار شد و گفت: ضعف سامانه بسته بندی شیلات و نبود برچسب قابل اطمینان برای این محصولات امکان ورود ماهی های آلوده به بازار مصرف را افزایش می دهد و ضروری است با تشدید نظارت ها بر تولید این محصولات سلامت مصرف کنندگان را تضمین کنیم

دیدگاه خود را بیان کنید