درگیری شدید بر روی دریا با تاجران سیاه

چهار‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

درگیری شدید بر روی دریا با تاجران سیاه
سازمان غیر دولتی حامی محیط‌ زیست ژاپن از درگیری غافلگیرانه حامیان محیط‌زیست با صیادان غیر قانونی نهنگ‌ها در آب‌های اقیانوس منجمد جنوبی خبر داد
در این حادثه که در نیمه‌های شب یکشنبه 13 بهمن اتفاق افتاد، کشتی این سازمان به نام «چوپان دریا» برای جلوگیری از پیشروی صیادان غیر قانونی با کشتی این تاجران غیر مجاز نهنگ‌ها درگیر شدند و این درگیری در نهایت خسارت‌هایی به‌کشتی‌ها وارد آورد که البته طبق گزارش مقام‌های مسئول ژاپن هیچ کس در این حادثه آسیبی ندیده‌است.

طبق قوانین ژاپن، صید نهنگ تنها برای انجام تحقیقات علمی مجاز است اما صیادان غیر قانونی، این آبزیان غول‌پیکر را شکار می‌کنند و دست به تجارت سیاه می‌زنند.
سازمان غیر دولتی محیط زیست «چوپان دریا» برای جلوگیری از فعالیت این تاجران غیر قانونی هر از گاهی کشتی‌هایی به آب‌های این منطقه می‌فرستد.

سال گذشته استرالیا در اعتراض به مجوز ژاپن برای شکار نهنگ‌ها حتی با انگیزه تحقیقاتی به دادگاه عالی سازمان ملل شکایت کرد که این دادگاه بین‌المللی قرار است حکم صادر کند. صید و استفاده از گوشت نهنگ بخشی از فرهنگ ژاپن است و به همین خاطر تجارت سودآوری به‌شمار می‌رود
منبع : عرش نیوز

دیدگاه خود را بیان کنید