پیش بینی تولید 9 هزار و 500 تن ماهی در استان اردبیل

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۸۵ بازدید
پیش بینی تولید 9 هزار و 500 تن ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در حال حاضر 510 استخر پرورش ماهی در استان فعال است که پیش بینی می شود تولید ماهی 12 درصد نسبت به سال قبل افزایش یابد.

واعظی افزود: امسال دو میلیون قطعه بچه ماهی در مزارع پرورشی رهاسازی شده است که پیش بینی می شود 9 هزار و 500 تن انواع ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار و 500 تن انواع ماهی در استان اردبیل تولید شده بود گفت: استان اردبیل از استانهای شاخص کشور در آبزی پروری بوده و ظرفیت بالایی برای تولید دارد و با برنامه ریزی های که در این استان صورت گرفته شاهد افزایش تولید در این استان خواهیم بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به فرهنگ سازی و ترویج مصرف آبزیان و گوشت سفید در استانهای غیرساحلی و تاثیر آن در حفظ سلامتی مردم افزود: سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل بیش از ده و نیم کیلوگرم است.
واعظی با اشاره به انواع ماهیان پرورشی در استان اردبیل افزود: ماهی سردآبی از جمله قزل آلای رنگین کمان، ماهیان گرم آبی مانند کپور، آمور، فیتوفاک و سرگنده، ماهیان استخوانی مثل ماهی سفید، ماهیان خاویاری مانند فیل ماهی و تاس ماهی و ماهی زینتی شامل سوف، سین، شاه میگو آبی شیرین است که در استخرهای پرورش ماهی در استان اردبیل تولید می شود و سالانه یک و نیم میلیون قطعه ماهی زینتی تکثیر می شود.

وی افزود: همچنین در استان اردبیل سالانه 20 میلیون قطعه تخم چشم زده، 30 میلیون قطعه تخم سبز و 7 میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر می شود

منبع : صدا و سیما

دیدگاه خود را بیان کنید