تولیدات شیلاتی کرمانشاه به 60 هزار تن می‌رسد

چهار‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


کیومرث شهبازی در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته باید میزان کل تولیدات شیلاتی استان تا پایان چشم‌انداز به 100 هزار تن برسد
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد تا پایان سال 1396 میزان کل تولیدات شیلاتی استان به 60 هزار تن برسد
شهبازی درباره وضعیت شیلات استان قبل از انقلاب پرداخت و گفت: قبل از پیروزی انقلاب هیچ‌گونه محصول شیلاتی در استان کرمانشاه تولید نمی‌شد و پرورش آبزیان در این استان از سال 1373 آغاز شد.
شهبازی میزان کل محصولات شیلاتی استان کرمانشاه را در سال 1384 حدود 222 تن عنوان کرد و با اشاره به رشد تولیدات شیلاتی استان در سال‌های اخیر، افزود: سال گذشته در مجموع 14 هزار تن انواع محصولات شیلاتی در استان کرمانشاه تولید شد که این رقم معادل مجموع تولیدات شیلاتی چندین استان کشور است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه پرورش محصولات آبزی را بالا دانست و گفت: این استان ظرفیت های بسیاری در این خصوص دارد که با برنامه ریزی درست می توان شاهد افزایش چشمگیر میزان تولیدات شیلاتی در استان بود.
شهبازی برخورداری از رودخانه های با دبی بالا را از پتانسیل‌های منحصر به فرد شیلات استان برشمرد و گفت: برخورداری از این امکانات در کنار تنوع اقلیمی منحصر به فرد استان شرایط را برای تولید محصولات شیلاتی مناسب کرده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه افزود: تلاش خواهیم کرد تا در آینده نسبت به ایجاد مجتمع‌های بزرگ پرورشی آبزیان دراستان اقدام کنیم.
وی در ادامه تولید میگوی آب شیرین را مختص استان کرمانشاه دانست و گفت: این استان تولیدکننده پست لارو بسیاری از استان‌های کشور است.
شهبازی در ادامه به پرورش ماهیان خاویاری در استان اشاره کرد و گفت: محل اصلی پرورش این ماهیان نیمکره شمالی بخصوص دریای خزر است.
به گفته شهبازی صید بی رویه ماهیان خاویاری در دریای خزر سبب کاهش میزان تولید این ماهی شد و همین مسئله رویکرد سیاست ها را به سوی پرورش ماهیان خاویاری در آب های داخلی سوق داد.
شهبازی با بیان اینکه در حال حاضر هفت مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه و جود دارد، گفت: تاس ماهی روسی که یکی از انواع ماهیان خاویاری است در استان کرمانشاه برای اولین بار به سن بلوغ رسیده است.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، استان کرمانشاه در سال های آینده به قطب تولید ماهیان خاویاری از نظر تولید گوشت و خاویار تبدیل شود
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید