احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه
رئیس جهاد کشاورزی بشرویه گفت:‌ تا‌کنون 66 استخر دو‌منظوره پرورش ماهی در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است
علی شفیعی بعدازظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از استخر دو منظوره مقیم‌زاده اظهار داشت: مصرف بهینه آب از جمله مهم‌ترین اهداف احداث استخر‌های دو منظوره است.
وی ادامه داد: بالا بردن راندمان آبیاری، افزایش سطح زیر کشت مزارع و همچنین فراهم آوردن شرایط پرورش آبزیان از دیگر دلایل احداث این استخرهاست.
رئیس جهاد کشاورزی بشرویه حجم استخر افتتاح شده را 5 هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: برای احداث این استخر 650 میلیون ریال از محل اعتبارات کار‌گروه توسعه بخش کشاورزی هزینه شده است.
این مسئول از احداث 66 استخر پرورش ماهی در بشرویه خبر داد و متذکر شد: از این مجموع در 37 استخر پرورش آبزیان انجام می‌شود.
شفیعی تصریح کرد: سالانه حدود 75 هزار قطعه ماهی در بشرویه تولید می‌شود و تا کنون نیز 45 هزار قطعه ماهی سردابی در این شهرستان تولید شده است.
وی تاکید کرد: با پرورش آبزیان در استخرهای چند منظوره آب موجود مغذی شده و برای مزارع استفاده می‌شود و در نتیجه استفاده از کودهای شیمیایی نیز کاهش می‌یابد.
در ادامه این مراسم از پروژه احداث و تغذیه باغ پسته سپیده ریگ با اعتبار 2 میلیارد و 900 میلیون ریال به وسعت 60 هکتار بهره‌برداری به عمل آمد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید